آتیلا پسیانی کیست؟+ بیوگرافی کامل

آتیلا پسیانی، هنرمند برجسته سینما، تئاتر و تلویزیون ایران بود. با بازی‌های قوی و استعداد درخشان، در صنعت هنر کشورمان جایگاهی بی‌بدیل ویژه داشت. درگذشت او، یک افسوس عمیق را در دل هواداران هنر و صنعت سینما به جا گذاشت.

به گزارش پارسینه پلاس، آتیلا پسیانی، متولد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۳۶ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون بود. وی در سال ۱۳۶۱ لیسانس کارگردانی و بازیگری تئاتر را از دانشگاه تهران دریافت کرد. او در سن ۲۰ سالگی، یعنی در سال ۱۳۵۶، وارد قالب تلویزیون شد و در آن زمان فعالیت هنری خود را آغاز کرد.

خانواده آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی کیست؟

آتیلا پسیانی کیست؟

آتیلا پسیانی، فرزند بزرگ جمیله شیخی (بازیگر معروف) و حلال پسیانی است. او از سن ۱۰ سالگی به تشویق والدین هنرمند و علاقه‌مند به فرهنگ، با تئاتر آشنا شد و بر روی صحنه‌های تئاتر قدم گذاشت. در دوران دبیرستان، در جلسات انجمن‌های ادبی و نمایش‌ها شرکت می‌کرد. سپس پس از کارآموزی نزد اساتید این هنر، به استخدام اداره تئاتر پهلوی درآمد.

آتیلا پسیانی جلوی دوربین

آتیلا پسیانی کیست؟

آتیلا پسیانی در سال ۱۳۵۶ (در سن ۲۰ سالگی) برای اولین بار با سریال “لحظه” به کارگردانی محمد صالح علا در کنار مادرش، جمیله شیخی، و آهو خردمند در نقش‌هایی دراماتیک به صحنه رفت. سپس در سال ۱۳۵۷، در فیلم کوتاه “سلام و سکوت” بازی کرد. پس از انقلاب، در سال ۱۳۶۱ با سریال “محله برو بیا” به قاب تلویزیون بازگشت و فعالیت هنری خود را ادامه داد.

ازدواج آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی کیست؟

آتیلا پسیانی سال‌هاست با فاطمه نقوی (بازیگر قدیمی) ازدواج کرده و یک دختر به نام ستاره و یک پسر به نام خسرو دارد که هر دو از بازیگران چهره تئاتر و سینما هستند.

بیوگرافی همسر آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی کیست؟

فاطمه نقوی، متولد سال ۱۳۳۳ در تهران، فارغ التحصیل لیسانس روانشناسی کودک از مدرسه عالی شمیران است. او از سال ۱۳۵۶ با بازی در تئاتر به صحنه رفت و در سال ۱۳۵۷ در فیلم کوتاه “سلام و سکوت” با حضور آتیلا پسیانی همکاری داشت و حالا هر از گاهی جلوی دروبین می‌رود.

ستاره پسیانی، دختر آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی کیست؟

ستاره پسیانی، متولد ۱۷ شهریور ۱۳۶۴ در تهران، بازیگر سینما و تئاتر است. او دیپلم گرافیک را از هنرستان سوره دریافت کرده و در ادامه در دانشگاه وارنژ روسیه تحصیل کرده است. او با بازی در تئاتر فعالیت هنری خود را آغاز کرد و در ادامه به سینما شهرت یافت.

ستاره، دختر مرحوم آتیلا پسیانی و فاطمه نقوی، هر دو از بازیگران معروف سینما و تئاتر هستند و یک برادر به نام خسرو دارد. مادربزرگ ستاره، زنده یاد جمیله شیخی، نیز از بازیگران معروف ایران بوده است.

ستاره با بازی در تئاتر در سن ۵ سالگی، در سال ۱۳۶۹، کار هنری خود را آغاز کرد و یک سال بعد، در سال ۱۳۷۰، با بازی در فیلم “بهترین بابای دنیا” به سینما وارد شد. اما در همان سن پنج سالگی، پیشنهاد بازی در فیلم “مسافران” از سوی بهرام بیضایی را به دلیل ترس از چشمان او رد کرد.

ابتلا آتیلا پسیانی به بیماری سرطان

آتیلا پسیانی کیست؟

آتیلا پسیانی کیست؟

در تاریخ اردیبهشت ۱۴۰۲، در مراسم بزرگداشت آتیلا پسیانی، ظاهر نگران کننده‌ای در چهره‌اش مشاهده شد که خبری از بیماری جدی وی می‌داد. بعد از چند روز، تایید شد که وی دچار بیماری سرطان است و در حال جدال با آن قرار دارد.

متأسفانه، وضعیت او در ماه شهریور نگران‌کننده شد و در سفر به فرانسه، در آن کشور بستری شد. با این حال، درمان‌هایی که در این کشور انجام شدند، به نتیجه مطلوب نرسیدند.

در نهایت آتیلا پسیانی، هنرمند موفق و محبوب سینمای ایران در تاریخ ۱۴ مهر ۱۴۰۲ و در سن ۶۶ سالگی درگذشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا