آموزش درست کردن یک ماست جوش خوشمزه دامغانی

طرز تهیه ماست جوش را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

به گزارش پارسینه پلاس، این غذا اسمش ماست جوش می باشد یکی از خوشمزه ترین غذا های سبزاوار است و شبیه به کله جوش است و شما باید بعد از تهیه نان تیلیت کنید و به همراه نان و سبزی میل کنید. این غذا در کمترین زمان ممکن تهیه می شود و مخصوص زمانی می باشد که شما وقت کافی برای تهیه غذا ندارید یا می خواهید یک غذای ساده و سریع تهیه کنید. غذاهای سریع بسیار پر طرفدار هستند پس کافی یک بار این غذای سنتی ایرانی را تهیه کنید.

مواد لازم 

پیاز بزرگ ۱ عدد
ماست پر چرب ۳ لیوان
آب ۱ لیوان
گوجه فرنگی ۲ عدد
پونه خشک ۱ تا ۲ ق غذا خوری
گردوی خردشده ۶ تا ۷ عدد
تخم مرغ ۱ عدد
نمک، زردچوبه به مقدار لازم

۱مرحله اول: سرخ کردن

ابتدا باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و بعد پیازها را درون قابلمه یا تابه بریزید و با حرارت ملایم تفت دهید تا به رنگ طلایی درآیند.

۲مرحله دوم: افزودن گردو و گوجه

گردوی خردشده را به پیازهای طلایی شده اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی گردو گرفته شود و عطر آن درآید. گوجه‌فرنگی‌ های نگینی خرد شده را به مخلوط پیاز و گردو اضافه کنید. صبر کنید تا گوجه‌ فرنگی‌ ها خوب تفت بخورند و رنگشان تغییر کند.

۳مرحله سوم: افزودن ماست

پس از اینکه گوجه‌فرنگی‌ها تفت خوردند، نمک، زردچوبه و پونه محلی را اضافه کنید و خوب هم بزنید. تخم‌مرغ‌ ها را با ماست مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا یکدست شود. مخلوط تخم‌ مرغ و ماست را به مواد اضافه کنید و سپس آب را هم بریزید. هم بزنید تا جوش بیافتد. زمانی که مواد جوشیدند، از روی حرارت بردارید و آماده سرو کنید. این غذا را با نان سنتی، سبزی خوردن و پیاز تازه سرو کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا