این پارک را طرفداران جومونگ به خوبی می شناسند

پارک «یونگین دائه یانگوم» که قبلاً با نام «ام‌بی‌سی درامیا» شناخته می‌شد، یک شهرک مخصوص ساخت فیلم و سریال متعلق به شرکت رسانه‌ای مانهوا (ام بی سی) است که در محدودۀ شهر یونگین در استان گیونگ‌گی کرۀ جنوبی قرار دارد.

به گزارش سبک ایده‌ آل، این شهرک سینمایی که در سال ۲۰۰۵ ساخته شده، در مجموع مساحتی حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع را در بر می‌گیرد که ۱۶۰ هزار متر مربع از آن را ساختمان‌ها اشغال کرده‌اند؛ ساختمان‌هایی دائمی که به سبک معماری قدیمی کره از دوره‌های جوسون و گوگوریو ساخته شده‌اند.

به گزارش فرادید؛ نام اولیۀ این سایت یعنی «درامیا» ترکیبی از کلمات «درام» و «اتوپیا» بود که می‌شود گفت به معنای «آرمانشهر سریال‌سازی» است. اما در سال ۲۰۱۵ نام این پارک به دلایل تبلیغاتی به نام شخصیت اصلی سریال «جواهری در قصر» یعنی شخصیت «یانگوم» تغییر کرد.

caption1

اگر کسی به تماشای سریال‌های تاریخی کره‌ای علاقه‌مند باشد، در واقع بخشی از عمرش را در این پارک گذرانده است؛ در اینجا سریال‌های مشهوری مثل «جومونگ»، «دونگ‌یی»، «اوک‌نیو»، «ملکه سئون‌دئوک» و چندین سریال دیگر ساخته شده‌اند. هنوز هم در بخش‌هایی از این پارک تصاویر بزرگی از برخی صحنه‌های سریال‌های معروف مثل «جومونگ» خودنمایی می‌کند. ماکت‌های کاغذی از بازیگرانی با لباس‌های قدیمی هم در جای جای شهرک به چشم می‌خورد.

Jumong_site_3

این مجموعه برای اولین بار در ۲۱ ژوئن ۲۰۱۱ به روی بازدیدکنندگان و گردشگران افتتاح شد. بازدیدکنندگان می‌توانند در این پارک علاوه بر قدم زدن در دل فضایی که انگار از دل تاریخ بیرون آمده است، در رستوران‌ها و کافه‌هایی به سبک سنتی بنشینند و با پوشیدن لباس‌های سنتی عکس یادگاری بگیرند.

caption (2)

mbc (1)

Traditional_Marketplace_at_Yongin_Daejanggeum_Park

caption (1)

11

1280px-Internal_Investigation_Bureau_at_Yongin_Daejanggeum_Park

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا