بهترین مارک ماشین ظرفشویی خارجی چیست؟

ماشین ظرفشویی هم مانند مانند ماشین لباسشویی به یک نیاز اساسی تبدیل شده است و دیگر کمتر خانه‌ای وجود دارد که از این تکنولوژی نهایت استفاده را نبرد. این دستگاه نه تنها در وقت و انرژی شما صرفه جویی می‌کند، بلکه شستشوی ظروف را به مراتب آسان‌تر کرده و آن را از یک فعالیت ناخوشایند به یک کار لذتبخش تبدیل خواهد کرد.

با این وجود تعداد مارک‌ها و برندهای تولید کننده این لوازم به شدت زیاد است و انسان در دو راهی انتخاب بین برندهای مختلف گیر خواهد کرد. برای رهایی از این سردرگمی در این نوشته به بررسی معیارهای انتخاب یک ماشین ظرفشویی با کیفیت می‌پردازیم و سعی می‌کنیم بهترین مارک ماشین ظرفشویی خارجی را به شما معرفی کنیم.

معیارهای خرید ماشین ظرفشویی

چه قصد خرید ظرفشویی ایرانی را داشته باشید و چه مایل به خرید یک محصول خارجی باشید، لازم است که به یک سری ویژگی هنگام خرید توجه داشته باشید. توجه به معیارهای زیر هنگام خرید ماشین ظرفشویی به شما کمک می‌کند که محصول مناسبی را فارغ از برند آن انتخاب کرده و از کارایی آن لذت ببرید:

۱- ظرفیت ماشین لباسشویی

یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب ماشین ظرفشویی، ظرفیت آن است که نشان می‌دهد این ماشین هر بار ظرفیت شستن چه مقدار ظرف را دارد. برای خانواده‌های پرجمعیت یا افرادی که زیاد مهمانی برگزار می‌کنند، استفاده از ماشین‌هایی با ظرفیت ۱۲ نفر یا بیشتر کارآمد خواهد بود. در حالیکه ماشین ظرفشویی ۶ یا ۸ نفره بیشتر برای جهیزیه و افرادی که به تنهایی زندگی می‌کنند کارایی خواهد داشت. شما باید با توجه به نیازهای خود سعی کنید ماشینی با ظرفیت مناسب را خریداری کنید.

۲- طراحی و کیفیت ساخت

اولا ماشین ظرفشویی باید طراحی زیبایی داشته و با سایر لوازم آشپزخانه شما هارمونی داشته باشد. ثانیا باید کیفیت ساخت مناسبی داشته باشد تا بتوانید برای سال‌های طولانی از آن استفاده کنید. در واقع لقب بهترین برند ماشین ظرفشویی به برندی اعطا خواهد شد که در تلاش است تا بین طراحی زیبا و ارائه محصولات با کیفیت یک تعادل برقرار کند و محصولاتی را به بازار عرضه کند که بتواند نیازهای مخاطبان را به خوبی برآورده کند.

۳- میزان مصرف آب و انرژی

یکی دیگر از معیارهایی که هنگام انتخاب ماشین ظرفشویی مد نظر داشته باشید، میزان مصرف آب و انرژی آن‌ها است. برای بررسی این موضوع در ابتدا به برچسب انرژی دستگاه توجه کنید و در نظر داشته باشید دستگاه‌هایی با برچسب انرژی A یا A+ و بالاتر، کمترین مصرف انرژی را دارند. علاوه بر آن برخی از ماشین‌های ظرفشویی از برنامه‌های شستشوی اقتصادی (Eco) بهره می‌برند که با کمترین میزان آب و انرژی، ظرف‌ها را به صورت کامل می‌شوید.

۴- برنامه‌های شستشو

برنامه‌های شستشوی مختلف به شما کمک می‌کنند که انواع ظروف را با میزان آلودگی متنوع به راحتی تمیز کرده تا نیاز نباشد دستگاه را برای شستن یک ظرف چندین بار روشن کنید. برنامه‌هایی مانند شستشوی اقتصادی، شستشوی سریع، شستشوی شدید برای ظروف بسیار کثیف و شستشو در حالتی که دستگاه کامل پر نشده است، جزو کاربردی‌ترین برنامه‌های شستشو هستند که هر ماشین ظرفشویی باید از آن‌ها استفاده کند. هر چه تعداد برنامه‌های شستشو بیشتر و متنوع‌تر باشد، امکان انتخاب تنظیمات بهینه‌تری برای شستشو خواهید داشت.

۵- امکانات اضافی

برخی از ماشین‌های ظرفشویی به قابلیت‌های اضافی مجهز هستند که به بهبود تجربه کاربری شما کمک خواهد کرد. این قابلیت‌ها مواردی مانند خشک‌کن پیشرفته، قفل کودک، سنسورهای تشخیص کثیفی، قفسه‌های قابل تنظیم، نمایشگر لمسی و سیستم ضد نشت آب را شامل می‌شود. هر چه تعداد این امکانات اضافی بیشتر باشد، شستشو راحت‌تر بوده و کمتر به نظارت شما نیاز خواهد بود.

تفاوت بین ماشین ظرفشویی ایرانی و خارجی

تولید ماشین ظرفشویی به مدل‌های خارجی محدود نیست و برخی از شرکت‌های تولید کننده لوازم خانگی ایرانی هم در تلاش هستند تا محصولات با کیفیتی را به بازار عرضه کنند. برای نمونه خرید ظرفشویی ایکس ویژن به احتمال زیاد می‌تواند نیازهای شما را به صورت کامل پوشش دهد. در نظر داشته باشید که محصولات ایرانی اولا قیمت ارزان‌تری نسبت به محصولات خارجی دارند و ثانیا گارانتی  و خدمات پس از فروش گسترده‌تری دارند. ثالثا برخی از مدل‌های آن‌ها با در نظر گرفتن نیازهای خانواده‌های ایرانی طراحی شده‌اند و از این نظر می‌توانند انتخاب بهتری باشند.

از طرفی دیگر محصولات خارجی از کیفیت ساخت بهتری برخوردار بوده و عموما به تکنولوژی‌های روز دنیا مجهز هستند. همین موضوع باعث می‌شود ظرفشویی‌های خارجی کاربردی‌تر بوده و پاسخگوی اکثر نیازهای شما باشد. بنابراین انتخاب بین ماشین ظرفشویی خارجی و ایرانی تا حد زیادی به نیازها و سلیقه شما بستگی دارد.

بهترین برند ماشین ظرفشویی خارجی

در دنیای بیرون از مرزهای ایران کشورهای زیادی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها ممکن است چندین شرکت تولید کننده لوازم خانگی داشته باشند. به همین دلیل تنوع این مارک‌ها بسیار زیاد است و نمی‌توان با قطعیت یک برند را برنده این عنوان دانست و نیاز است چندین مارک مختلف را بررسی کنیم تا شما بر اساس نیاز خود بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید:

۱- بوش

بوش یک برند آلمانی است که در زمینه تولید انواع لوازم خانگی از یخچال و مایکروفر گرفته تا ماشین ظرفشویی و لباسشویی، فعال است و کیفیت محصولات آن زبانزد خاص و عام است. ماشین ظرفشویی‌های بوش از امکانات مختلفی مانند کیفیت ساخت بالا، تکنولوژی‌های پیشرفته، شستشوی زونال و سبدهای قابل تنظیم بهره می‌برد که آن را به یک برند منحصر به فرد در این زمینه تبدیل کرده است.

۲- سامسونگ

سامسونگ یکی دیگر از بهترین مارک‌های ماشین ظرفشویی خارجی است که به دلیل استفاده از فناروی‌های نوین و طراحی‌های مدرن به اکثر خانه‌ها راه پیدا کرده است. ماشین ظرفشویی‌های این برند از امکاناتی مانند water wall، قابلیت تنظیم قفسه‌ها، برنامه‌های متنوع شستشوو سنسورهای تشخیص آلودگی بهره می‌برد که شستشوی ظرف‌ها را برای شما بسیار ساده‌تر خواهد کرد.

۳- میله

میله (Miele) یک برند آلمانی است که محصولات آن به سختی در ایران پیدا می‌شود؛ اما اگر خوش شانس باشید و بتوانید یک ظرفشویی این برند را خریداری کنید به معنای واقعی کلمه انسان خوش شانسی هستید. ماشین ظرفشویی میله از کیفیت و دوام بسیار بالایی برخوردار هستند و کابین آن‌ها جادار و بزرگ است که برای شستشوی تعداد زیادی ظرف به صورت همزمان کاربردی خواهد بود.

۴- ال جی

نمی‌توان در مورد بهترین مارک ماشین ظرفشویی خارجی بحث کرد بدون اینکه حرفی از ال جی به میان بیاید. این برند مدل‌های مختلفی را تولید می‌کند که از ویژگی‌های متنوعی مانند انواع برنامه‌های شستشوی، تکنولوژی‌های نوآورانه، طراحی با کیفیت و با دوام و ظرفیت بالا بهره می‌برد که در کنار مصرف انرژی بهینه به یکی از بهترین گزینه‌ها تبدیل خواهد شد.

۵- دوو

دوو یکی از برندهایی است که هم می‌توان آن را خارجی محسوب کرد، هم می‌توان آن را ایرانی به حساب آورد. چرا که اکثر محصولات آن در ایران مونتاژ می‌شود. ماشین ظرفشویی دوو هم از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و با به کارگیری جدیدترین تکنولوژی‌ها توان رقابت با بسیاری از برندها را دارد. محصولات این برند کم‌مصرف بوده و در کنار برنامه‌های متنوع شستشو می‌توانند خدمات مختلفی را برای شما فراهم کنند.

سخن پایانی

مانند هر وسیله دیگری نمی‌توان یک برند را به عنوان بهترین مارک ماشین ظرفشویی معرفی کرد و نیاز است که با در نظر گرفتن امکانات هر برند و قیمت آن‌ها نسبت به خرید اقدام کرد. از طرفی دیگر برخی از برندها در ایران یافت نمی‌شوند و اگر چه ممکن است کیفیت بالایی داشته باشند؛ اما عملا قابل خریداری و استفاده نیستند؛ بنابراین در این نوشته از پرداختن به آن‌ها خودداری کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا