بیدار شوید! آلرژی پاییزی میتواند زندگی شما را به خطر بیاندازد

با آغاز فصل پاییز، افزایش نشانه‌های آلرژی و حساسیت‌های فصلی می‌تواند بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش پارسینه پلاس؛ پاییز، فصلی زیبا و دلنشین با رنگ‌های گرم و هوای ملایم است، اما برای بسیاری از افراد، این فصل می‌تواند با مشکلاتی چون آلرژی و حساسیت‌های فصلی همراه باشد.

حساسیت پاییزی، که به آن تب یونجه نیز می‌گویند، یک مشکل شایع است که علائم آن مشابه سرماخوردگی است و می‌تواند شامل عطسه، آبریزش بینی، خارش چشم و احتقان بینی باشد. در این مقاله به بررسی علل، نشانه‌ها و روش‌های درمان آلرژی پاییزی می‌پردازیم.

۱. آلرژی پاییزی چیست؟

حساسیت فصلی ناشی از واکنش سیستم ایمنی بدن به مواد بی‌ضرر در محیط است که به اشتباه به عنوان یک تهدید شناسایی می‌شوند. در فصل پاییز، عوامل حساسیت‌زا می‌توانند به شکل گرده‌های گیاهان، کپک و کنه‌های گرد و غبار در محیط اطراف ظاهر شوند. این مواد می‌توانند در فضای باز و حتی در خانه وجود داشته باشند و باعث بروز علائم ناخوشایند در افراد حساس شوند.

نکات مؤثر برای کنترل علائم آلرژی پاییزی

 

-دوری از گرده‌ها: برای کنترل حساسیت پاییزی، به حداقل رساندن فعالیت‌های صبح زود که زمان بالاترین حجم گرده‌ها است، کمک‌کننده خواهد بود.

-تمیز کردن دستگاه‌های گرمایشی: قبل از روشن کردن وسایل گرمایشی، دریچه‌ها را تمیز کرده و فیلترها را تعویض کنید تا از ورود مواد حساسیت‌زا به خانه جلوگیری شود.

-استفاده از رطوبت‌گیر: حفظ رطوبت هوای محیط زندگی بین ۳۵ تا ۵۰ درصد می‌تواند به کاهش رشد کپک و کنه‌های گرد و غبار کمک کند.

-استفاده از ماسک: استفاده از ماسک در مکان‌های دارای درختان و گیاهان می‌تواند به جلوگیری از بروز علائم آلرژی کمک کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان در خبری نوشت:حساسیت فصلی که به آن تب یونجه هم می‌گویند، مشکل شایعی است که علائم شبیه سرماخوردگی ایجاد می‌کند و به عطسه، آبریزش بینی و خارش چشم منجر می‌شود.

 

این عارضه در اثر واکنش آلرژیک به یک ماده بی‌ضرر در فضای باز یا داخل خانه ایجاد می‌شود چراکه بدن، آن ماده را به اشتباه مضر و بیگانه تشخیص می‌دهد.

 

کنترل حساسیت پاییزی یکی از دغدغه‌های افراد مبتلا به آلرژی یا والدین کودکان دارای حساسیت فصلی است. آیا دقت کرده‌اید که کودکان و افراد مبتلا به حساسیت در پاییز علائم بیشتری بروز می‌دهند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا