زمان آغاز بارش‌های سیل‌آسای پاییزی در ایران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی با پیش‌بینی وضعیت آب و هوا ایران با شروع فصل پاییز و شروع بارش‌ها از افزایش دما در تهران طی روزهای آینده خبر داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی با پیش‌بینی وضعیت آب و هوا ایران با شروع فصل پاییز و شروع بارش‌ها از افزایش دما در تهران طی روزهای آینده خبر داد.

صادق ضیائیان در خصصو وضعیت آب و هوا در کشور و شروع بارش‌های پاییزی، اظهار کرد: در رابطه با پیش‌بینی بارش‌ها در پاییز باید به این نکته اشاره شود که نوع پیش‌بینی فصلی است که با خطاهای زیادی همراه است.

وی افزود: اما بر اساس مدل‌ها و نقشه‌های هواشناسی پاییز پیش رو کمتر از میانگین بلند مدت خواهد بود. البته این بدان معنا نیست که بارشی نداریم، اما مجموع بارش‌های فصل پاییز از میانگین بلند مدت کشور کمتر خواهد بود.

وی یادآور شد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، طی هفته اول پاییز در اکثر مناطق کشور بارشی نداریم.

رئیس مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی ادامه داد: البته برخی مناطق بارش‌ها را تجربه می‌کنند؛ برای امروز برخی مناطق استان‌ آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران بارش‌هایی را داریم.

ضیائیان بیان کرد:‌ برای فردا یکشنبه اول مهرماه ۱۴۰۳ نیز نیمه شمالی آذربایجان شرقی و شمال اردبیل بارندگی روی می‌دهد. برای روز دوشنبه دوم مهرماه نیز فقط در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی بارش‌های خفیفی خواهیم داشت.

وی با بیان این‌که هفته اول پاییز اکثر مناطق کشور بدون بارش سپری می‌شود، گفت: اولین بارش‌های پاییز کشور از هفته دوم مهرماه آغاز می‌شود. در این هفته سامانه بارشی از غرب کشور وارد شده و  نخستین بارش‌های پاییزی را برای ایران رقم می‌زند.

وی اضافه کرد: احتمال بارش در هفته دوم پاییز برای تهران ضعیف است.

وی درباره دما هوا در شهر تهران نیز افزود: طی دو سه روز آینده (تا روز سه‌شنبه) دما در تهران روند افزایش دارد. از روز چهارشبنه و پنجشنبه مجددا دما در تهرا ن کاهش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا