شرایط نگه داری گل بابا آدم را بدانید

اگر شماهم یک گلدان بابا آدام در خانه دارید و میخواهید شاداب نگهش دارید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

به گزارش پارسینه پلاس، گل بابا آدم یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی است . این گیاه همچنین با نام گوش فیل، فیل گوش و آلو کازیا نیز شناخته می‌شود. گل بابا آدم گیاهی استوایی ست با برگ‌های خشن، بزرگ و افتاده است. در ادامه شرایط نگه داری از این گل زیبا جمع آورشی شده است.

آبیاری مناسب بابا آدم

یکی از نکات مهم در نگهداری گل بابا آدم ، آبیاری مناسب آن است. این گیاه به علت داشتن ساقه های گوشتی و برگ های پهن به آبیاری بیشتری نسبت به سایر گیاهان آپارتمانی نیاز دارد. بنابراین در فصل تابستان آبیاری را هفته ای ۲ الی ۳ بار انجام دهید تا گوش فیلی بهترین رشد را از خود نشان دهد. دقت داشته باشید آبیاری بیش از اندازه گیاه علاوه بر اینکه در رشد تاثیر ندارد، ممکن است باعث خرابی گیاه، پوسیدگی ریشه و ساقه، زرد شدن برگ ها و از بین رفتن گیاه گردد. بنابراین هر زمان که خاک گیاه رو به خشکی رفت و رطوبت خود را از دست داد، اقدام به آبیاری گل بابا آدم نمایید.

در فصل زمستان و پاییز به علت افت دما باید میزان آیباری را کاهش دهید تا باعث پوسیدگی ریشه گیاه نشوید. در فصول سرد سال میزان آبیاری را به یکبار در هفته کاهش داده و تنها در زمان خشک شدن خاک، مجدداً اقدام به آبیاری گیاه نماید.

نور مناسب برای نگهداری گیاه بابا آدام

بسیاری از افراد بر این باورند که این گیاه به علت داشتن برگ های پهن و ساقه های قطور، برای رشد بهتر خود، به نور بیشتری احتیاج دارد اما اصلا این طور نیست، بهترین شرایط نوری برای گیاه بابا آدم، نور ملایم می باشد.

قرار دادن گیاه در نور شدید باعث سوختی برگ ها و ایجاد لکه روی برگ می گردد، در فصل تابستان به هیچ عنوان گیاه را در خارج از خانه و در معرض تابش شدید نور خورشید قرار ندهد. بهترین مکان برای نگهداری گل بابا آدم ، در فاصله یک متری از پنجره جنوبی می باشد. در این مکان هم نور به اندازه کافی به برگ ها می رسد و موجب سوختگی آنها نمی گردد.

گیاه را طوری نگهداری کنید تا در طول روز، چندین ساعت نور خورشید را دریافت کند. زیرا قراردادن گیاه در محیط هایی با نور کم باعث کم رنگ شدن و افتادگی برگ ها می شود.

رطوبت مناسب برای نگهداری گل بابا آدم

همانطور که گیاه بابا أدم برای رشد بهتر به آبیاری نسبتاً بالایی احتیاج دارد، به رطوبت بالایی نیز احتیاج خواهد داشت. بهتر است روز هایی که گیاه را آبیاری نمی کند با غبار پاشی رطوبت مورد نیاز آنرا تامین کنید تا بابا آدم بهترین رشد خود را تجربه کند. البته می تواند با ساخت جزیره رطوبت مورد نیاز این گیاه را تامین کنید.

دما مناسب در نگهداری گیاه بابا آدم

دما در نگهداری بابا آدم از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا نگهداری این گیاه در دماهای پایین باعث خشک شدن برگ ها و دماهای بالا باعث پژمرده شدن گیاه می شود. بهترین دما برای نگهداری گوش فیلی بازه دمایی بین ۱۵ تا ۲۵ درجه می باشد. در فصل زمستان گیاه را در خارج خانه نگهداری نکنید و آنرا در نزدیکی پنجره قرار ندهید. زیرا همانطور که گفته شد، دمای پایین موجب آسیب به گیاه بابا آدم می گردد.

روش تمیز کردن برگ های بابا آدم

برای شادابی برگ ها، می توانید با یک پارچه نمناک روی برگ ها را تمیز کنید، دقت کنید این کار را به آرامی انجام دهید تا برگ های گوش فیلی دچار شکستگی نشود. لازم نیست عمل تمیز کردن برگ ها را هر روز انجام دهید، هر دو هفته یکبار مدت زمان مناسبی برای تمیز کردن برگ های زیبا و پهن این گیاه می باشد.

خاک مناسب برای نگهداری گل بابا آدام

بابا آدم همانند گیاه سانسوریا و اکثر گیاهان به خاک سبک با زهکشی مناسب برای رشد خوب احتیاج دارد. در صورتی که زهکشی خاک خوب نباشد و آب از خاک به راحتی خارج نشود، ریشه این گیاه دچار پوسیدپی خواهد شد. یا برعکس، اگر آب به راحتی از خاک گلدان خارج گردد علاوه بر مرطوبت نماندن خاک باعث شسته شدن املاح و مواد معدنی موجود در خاک می شود. به این دلیل خاک این گیاه حتما باید زهکشی مناسبی داشته باشد.

ترکیب خاک برگ و خاک لومی به همراه کمی کود دامی بهترین ترکیب برای نگهداری گل بابا آدم می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا