شکستن یک حلقه پارمیجانو رجیانو

پنیر پارمزان که تحت عنوان «پارمیجانو رجیانو» هم شناخته می‌شود، یکی از انواع پنیر ایتالیایی با خواص غذایی منحصر به فرد است.

به گزارش پارسینه پلاس، برخی پارمیجانو رجیانو را غذایی کاربردی به حساب می‌آورند،‌ چون باور دارند که به بهبود سلامت و کاهش ریسک ناشی از بیماری‌ های گوناگون کمک می‌کند.

می‌پرسید برجسته ترین ویژگی های پنیر پارمزان چیست؟

این که انبوهی پروتئین و کلسیم دارد و به راحتی هرچه تمام تر هضم می‌شود.
این پنیر محبوب و مشهور ایتالیایی با استفاده از فرایندی تولید می‌شود که قدمت صدها ساله دارد و دقیقا همین فرایند است که طعم و بافت به خصوص پارمزان را پدید می‌آورد.

البته در نظر داشته باشید که در بسیاری از نقاط جهان، هر پنیری که که خواص فیزیکی و شیمیایی مشابه داشته باشد را پارمزان می‌نامند، فارغ از اینکه با چه فرایندی تولید شده است.

همزمانی مزه ها در پنیر پارمزان

پارمژیانو رژیانو (Pamigiano Reggiano) یا آنچه عموم مردم تحت عنوان «پارمزان» می‌شناسند، پنیری ایتالیایی با طعمی آجیل گونه است که می‌تواند به صورت همزمان شیرین، نمکی و تلخ باشد.

این پنیر بافتی شکننده و رگه رگه دارد و به رنگ های گوناگونی که از سفید روشن تا زرد تیره متغیر هستند، به دست شما می‌رسند.
یکی از اصلی‌ ترین ویژگی های پنیر پارمزان این است که در گذر زمان، ساختاری شکننده تر و بافتی پوسته پوسته پیدا می‌کند و در مجموع تردتر می‌شود. از سوی دیگر، این پنیری است که به راحتی هضم می‌شود، انبوهی مواد مغذی دارد و از جمله محصولات لبنی بدون لاکتوز به حساب می‌آید.

پارمزان طعمی واقعا منحصر به فرد دارد، به خصوص زمانی که بدون هیچ گونه مواد افزوده به دستتان می‌رسد.
تجمیع پروتئین، ویتامین های مختلف، کلسیم و مواد معدنی هم باعث می‌شود که یک خوراکی مفید برای تمام افراد و تمام رده های سنی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا