طرز تهیه املت قارچ و گوشت چرخ کرده

شما می توانید این املت خوشمزه را با نان تازه سرو کنید. در بعضی از رسپی ها گوشت به همراه پیاز و سیر تفت داده شده است و شما می توانید پیاز را حذف کنید ولی طعم فوق العاده ی به املت می دهد.

به گزارش سبک ایده آل، املت ها انواع و اقسام مختلفی دارند ماننده املت قارچ و شما می توانید در طعم ها و مزه های مختلف با گوشت یا ژامبون یا به صورت ساده تهیه و سرو کنید. شما می توانید املت قارچ و گوشت چرخ کرده را برای یک شام یا نهار خوشمزه نیز تهیه کنید و به دلخواه می توانید از پنیر نیز برای پخت این املت قارچ استفاده کنید، افزودن پنیر به املت قارچ  دلخواه است و می توانید از پنیر پیتزا رنده شده یا ورقه ای استفاده کنید. در ادامه آموزش یک املت قارچ با گوشت خوشمزه را می‌خوانید:

مواد لازم

گوشت چرخ کرده ۱۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سیر ۱ حبه
قارچ ۵ عدد
رب ۱ ق غذا خوری
تخم مرغ ۲ عدد
پنیر به دلخواه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه املت قارچ و گوشت چرخ کرده

مرحله اول: تفت دادن

ابتدا باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی کره و روغن تفت دهید تا کمی سبک و شیشه ای شود و بعد سیر خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید و بعد نوبت اضافه کردن گوشت می باشد و خوب تفت دهید تا رنگ گوشت خوب تغییر کند و بعد ادویه ها را نیز به همراه گوشت تفت دهید.

مرحله دوم: افزودن رب

در ادامه باید قارچ ها را بشورید و در اندازه دلخواه اسلایس کنید و به گوشت اضافه کنید و تفت دهید تا آب اضافه قارچ کشیده شود و بعد نوبت اضافه کردن رب می باشد. رب را خوب تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و به دلخواه می توانید از گوجه گیلاسی نیز استفاده کنید.

مرحله سوم: پخت املت

در ادامه باید تخم مرغ ها را بشکنید و صبر کنید تا سفید کمی خودش را بگیرد و کمی سفید را هم بزنید و بعد زرده را هم بزنید و با مواد مخلوط کنید و در انتها پنیر ورقه ای یا رنده شده را روی املت قرار دهید و برای ۵ دقیقه صبر کنید تا پنیر ذوب شود و بعد به همراه نان تازه این املت را سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا