طرز تهیه سوتلاوا (باقلوا ترکی) شیک و مجلسی با خمیر آماده

طرز تهیه سوتلاوا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

به گزارش پارسینه پلاس، باقلوا ترکی یا سوتلاوا یکی دیگر از باقلوا های جذاب ترکی می باشد که با شیر تهیه می شود و سوت در ترکی به معنی شیر است. این باقلوا شکلاتی خوشمزه بسیار محبوب و دوست داشتنی است و شما می توانید خیلی راحت در خانه این باقلوا را در کنار یک لیوان چای سرو کنید یا می توانید روی آن یک اسکوپ بستنی قرار دهید و این باقلوای خوشمزه را میل کنید. برای تهیه این باقلوا شما نیاز به خمیر آماده باقلوا استانبولی دارید که می توانید از لوازم قنادی ها تهیه کنید.

مواد لازم

خمیر باقلوا ۱ بسته
کره ۱۰۰ گرم
روغن مایع ۱/۲ لیوان
شکر ۲ لیوان
آب ۱ لیوان
شیر ۲ لیوان
مغز پسته یا گردو به مقدار لازم

۱مرحله اول: آماده سازی شربت

ابتدا باید برای تهیه این باقلوا خمیر را در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود، شکر و آب را داخل قابلمه بریزید و هم بزنید و روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید و بعد از ۵ دقیقه که جوشید از روی حرارت بردارید. کره را نیز روی حرارت قرار دهید و زمانی که ذوب شد سفیدی روی آن را جدا کنید و روغن مایع را به آن افزوده و کنار قرار دهید.

۲مرحله دوم: برش خمیر

یک ظرف پیرکس را انتخاب کنید و کف آن را چرب کنید و بعد یک لایه خمیر برش زده قرار دهید و روی آن را با کره چرب کنید و دو لایه دیگر را تکرار کنید و بعد مغز مورد نظر را روی خمیر قرار دهید و مجدد سه لایه خمیر چرب شده روی هم قرار دهید و بعد به صورت مربعی برش بزنید و لای برش ها را نیز با کره خوب چرب کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه با دمای ۱۷۰ قرار دهید تا پخته و طلایی شود و باز چک کنید که روی آن کاملا طلایی شده باشد.

۳مرحله سوم افزودن شهد

در ادامه وقتی شربت خنک شد باید شیر را اضافه کنید و هم بزنید و باقلوا را از فر خارج کنید و شهد خنک شده را روی باقلوا گرم بریزید و روی آن پودر کاکائو الک کنید و کمی شکلات رنده شده و برای ۱ ساعت صبر کنید تا شیره جذب باقلوا شود و بعد در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود و بعد سرو کنید. نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا