طرز تهیه فاهیتا میگو خوشمزه مکزیکی

طرز تهیه فاهیتا میگو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

به گزارش پارسینه پلاس، فاهیتا میگو یکی از غذاهای بسیار جذاب و خوشمزه است که برای کشور مکزیک است ولی بیشتر در شمال مکزیک تهیه می شود و با گوشت و مرغ نیز تهیه می شود ولی این بار قرار است با میگو یک فاهیتای بی نظیر برای نهار یا شام تهیه کنیم، فاهیتا بیشتر با فلفل دلمه های رنگی و پیاز طبخ می شوند. فاهیتا یک غذای لقمه ای است که بیشتر با نان تردیلا سرو می شود و برای مهمانی و تولد نیز گزینه مناسبی است. این خوراک جذاب و خوشمزه با ذائقه ایرانی بسیار هماهنگ است و به دلخواه می توانید با سبزیجات مختلف آن را طبخ کنید.

مواد لازم

میگو پلویی ۳۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
فلفل دلمه رنگی ۲ عدد
پودر پاپریکا ۱ ق چای خوری
آویشن ۱ ق چای خوری
پودر چیلی ۱/۲ ق چای خوری
پودر سیر ۱/۲ ق چای خوری
پودر پیاز ۱/۲ ق چای خوری
آب لیموترش ۱ ق غذا خوری
روغن زیتون به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

۱مرحله اول: مرینت کردن میگو

ابتدا میگو ها را که می توانید در سایز مختلف آن را تهیه کنید. بشورید و خشک کنید. داخل یک کاسه کوچک میگو ها را به همراه روغن زیتون و آب لیموترش تازه و ادویه های گفته شده و کمی نمک بریزید و خوب مواد را هم بزنید تا میگو ها به ادویه ها آغشته شود و بعد برای ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا میگو مزه دار شود.

۲مرحله دوم: سرخ کردن میگو

بعد از گذشت نیم ساعت داخل یک تابه کمی روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. در ادامه میگو ها را داخل تابه بریزید و روی حرارت متوسط به مدت ۷ دقیقه تفت دهید تا میگو ها پخته شدند. دقت کنید اصلا نباید میگو ها را زیادی تفت دهید وگرنه حالت لاستیکی می گیرد و سفت می شود.

۳مرحله سوم: تفت دادن سبزیجات

در ادامه میگو ها را از تابه خارج کنید و کنار بگذارید. پیار را پوست بگیرید و به صورت خلالی ریز خرد کنید و داخل تابه تفت دهید تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه فلفل دلمه های رنگی را به صورت خلالی یا مکعبی ریز خرد کنید و به همراه پیاز کمی تفت دهید تا نرم شود و در انتها میگو ها را نیز اضافه کنید و هم مواد را باهم هم بزنید.

۴مرحله چهارم: تهیه فاهیتا میگو

حالا نان تردیلا یا نان دلخواه خود را آماده کنید و کمی سس مایونز روی نان بزنید و مخلوط فاهیتا میگو را اضافه کنید و به دلخواه با کمی آب لیمو گشنیز یا جعفری خرد شده آن را به صورت لقمه در بیاورید و سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا