طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خیس نرم

طرز درست کردن یک کاپ کیک خیس خوشمزه و عالی .

به گزارش پارسینه پلاس، کاپ کیک شکلاتی خیس یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه یک کاپ کیک خیس ترکیه ای می باشد که طعم و مزه فوق العاده ای دارد و بافت بسیار نرمی را دارد. کاپ کیک شکلاتی خیس را می توانید با فر و بدون فر در قابلمه پخت کنید و از خوردن در کنار خانواده لذت ببرید. کاپ کیک شکلاتی برای طرفدارن طعم شکلات بسیار لذت بخش است و اگر شما مزه کیک خیس را دوست دارید این کاپ کیک را نیز دوست خواهید داشت.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک شکلاتی خیس
تخم مرغ ۳ عدد
آرد شیرینی پزی ۲.۵ پیمانه
پودر کاکائو مرغوب ۴ ق غذا خوری
شکر ۱.۵ پیمانه
شیر ۱ پیمانه
روغن مایع ۲/۳ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
وانیل نوک ق چای خوری
شیر کاکائو ۱ عدد
شکلات چیپسی و سس شکلاتی به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا همه دما شوند و بعد به کمک یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید و برای پخت بدون فر باید یک قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید و مقداری کف آن آب بریزید و درب قابلمه را قرار دهید و بگذارید تا داغ شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل داخل کاسه ریخته و با دور تند همزن برقی برای ۵ دقیقه مواد را هم بزنید تا کشدار و روشن و پفکی شود و حتما در بین کار دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ کاملا گرفته شود و بعد در ادامه شیر و و روغن مایع را اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کاپ کیک شکلاتی خیس

در ادامه باید ۱ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را باهم مخلوط و سه بار الک کنید و به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود. سپس به اندازه ۱/۳ ارتقاع کپسول های خود از مایه کیک بریزید و اگر از کپسول کاغذی استفاده می کنید حتما باید داخل قالب مافین قرار دهید و اگر کپسول شما از نوع مقوایی می باشد نیازی به قالب مافین ندارید.

مرحله چهارم: پخت کاپ کیک شکلاتی خیس

حالا باید کاپ های کیک های پر شده را داخل فر به مدت ۴۰ دقیقه با دمای ۱۷۰ قرار دهید و برای پخت بدون فر باید مواد را داخل لیوان های چرب شده قرار دهید و داخل قابلمه ی که آب پر کردید بگذارید به طوری که لیوان ها تا نیمه داخل آب جوش باشند دقت کنید ارتفاع آب بالاتر نباشد وگرنه داخل کاپ کیک می شود و آن را خراب می کند و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود و بعد از ۳۰ دقیقه درب را برندارید و فقط حرارت را خاموش کنید و بگذارید برای ۲۰ دقیقه دیگر نیز در همین حالت باقی بماند و بعد از خنک شدن باید با خلال دندان روی کاپ کیک را سوراخ کنید و روی هر کاپ کیک ۴ ق غذا خوری بریزید با شکلات چیپسی و سس شکلاتی تزیین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا