طرز تهیه کوفته قلقلی شمالی با طعم و مزه عالی برای نهار

طرز تهیه کوفته قلقلی به سبک شمالی را به شما آموزش خواهیم داد.

به گزارش پارسینه پلاس، غذا های شمالی سبک خودشان را دارند و فوق العاده خوشمزه و عالی هستند این بار قرار است کوفته قلقلی را به سبک شمالی تهیه کنیم. این غذای خوشمزه خیلی زود تهیه می شود و اگر داخل گمج تهیه شود عطر و بوی شمالی به خودش می گیرد و شما می توانید در کنار سیر ترشی یا زیتون پرورده این غذای خوشمزه را سرو کنید.

مواد لازم

پیاز ۲ عدد
سیر ۳ حبه
گوشت چرخ کرده ۳۵۰ گرم
گردو چرخ کرده ۱ کاسه
رب گوجه ۱ ق غذا خوری
رب انار یا رب آلوچه ۱/۲ ق غذا خوری
خالواش و چوقاق به مقدار لازم
گوجه ۲ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم
طرز تهیه کوفته قلقلی شمالی

۱مرحله اول: آماده سازی

ابتدا یکی از پیاز ها را رنده ریز کنید و با گوشت و ادویه ها خوب مخلوط کنید و ورز دهید و برای نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا استراحت کند، گردو را نیز داخل آسیاب ریخته و چرخ کنید تا خمیری شود.

۲مرحله دوم: تفت دادن گردو

در ادامه یکی دیگر از پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و داخل گمج یا قابلمه مورد نظر کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد سیر های رنده شده را نیز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر سیر بلند شود و بعد نوبت اضافه کردن گردو ها می باشد و گردو ها را سرخ کنید تا بوی خامی آن از بین برود.

۳مرحله سوم: افزودن قلقلی

در ادامه سبزی معطر را به همراه رب انار و رب گوجه اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب ها از بین برود و بعد یک لیوان آب سرد ریخته و بگذارید تا پخته شود و بعد کوفته قلقلی ها را نیز از یخچال خارج کنید و سرخ کنید.

۴مرحله چهارم: تهیه کوفته قلقلی شمالی

در ادامه وقتی سس گردو تهیه شده غلیظ شد کوفته قلقلی سرخ شده را اضافه کنید و برای نیم ساعت دیگر زمان دهید و در ده دقیقه آخر چند عدد گوجه را سرخ کنید و داخل خورش انداخته و بعد مزه و طعم را با نمک بالانس کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا