نحوه رخ دادن سکته قلبی را مشاهده کنید

سکته قلبی یا انفارکتوس میوکارد زمانی اتفاق می افتد که یکی از شریان هایی که وظیفه خون رسانی به عضلات قلب را بر عهده دارند، مسدود شوند؛ آنگاه قسمتی از قلب دچار کمبود اکسیژن و یا خون رسانی می شود.

به گزارش سبک ایده آل، سکته قلبی یا انفارکتوس میوکارد زمانی اتفاق می افتد که یکی از شریان هایی که وظیفه خون رسانی به عضلات قلب را بر عهده دارند، مسدود شوند؛ آنگاه قسمتی از قلب دچار کمبود اکسیژن و یا خون رسانی می شود. قلب نوعی ماهیچه است و برای زنده ماندن نیاز به خون کافی دارد. بیماری عروق کرونر (CAD) عامل اصلی سکته قلبی است. علت دیگری که کمتر شایع است، اسپاسم شدید یا انقباض ناگهانی شریان کرونر می باشد که باعث می شود جریان خون به قلب متوقف شود.

زمانی که سن بالاتر می رود، دیواره های داخلی رگ هایی که خون را به قلب حمل می کنند به دلیل وجود چربی به نام پلاک آسیب دیده و باریک می شوند. زمانی که پلاک شکسته می شود، سلول های خون و سایر بخش های خون به قسمت آسیب دیده می چسبند و لخته خون ایجاد می شود. وقتی یک لخته خون جریان خون را به طور کامل مسدود می کند و جریان خون به عضله قلب کاهش می یابد، سکته قلبی رخ می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا