آشنایی با شرایط و قوانین سفر به ازمیر

ازمیر (İzmir) یکی از زیباترین شهرهای تاریخی واقع در غرب ترکیه است که بعد از استانبول و آنکار در رتبه سوم پرجمعیت‌ترین شهر این کشور قرار دارد.

تعداد زیادی گردشگر ایرانی با خرید بلیط هواپیما ازمیر و رزرو هتل بست وسترن پلاس کناک ازمیر به‌عنوان یکی از بهترین هتل های ازمیر به این شهر سفر می‌کنند تا با بازدید از جاذبه های دیدنی این شهر مانند پاموکاله، مسجد حصار، تله فریک، برج ساعت و … خاطرات خوشی را برای خود رقم بزنند. یکی از مهم‌ترین لازمه‌های مسافرت به این شهر توریستی و جذاب ترکیه قبل از خرید بلیط و رزرو هتل ازمیر، آشنایی با شرایط و قوانین سفر به این شهر است‌. در این مطلب قصد داریم شرایط و قوانین سفر به ازمیر را توضیح دهیم.

آیا گردشگران ایرانی برای سفر به ازمیر به دریافت ویزا نیاز دارند؟

ازمیر از توریست‌پذیرترین شهرهای ترکیه محسوب می‌شود. زبان رسمی مردم این شهر ترکی استانبولی و واحد پول آن لیر ترکیه است. اختلاف ساعت رسمی این شهر نیم‌ساعت عقب‌تر از تهران، پایتخت ایران است. یکی از نکات مثبت دررابطه‌با سفر به شهرهای مختلف ترکیه ازجمله ازمیر، این است که مردم ایران نیازی به دریافت ویزا ندارند و به مدت سه ماه می‌توانند بدون ویزا در شهرهای مختلف ترکیه اقامت داشته باشند.

برای سفر به شهرهای ترکیه باید پاسپورت یا گذرنامه‌ای ارائه شود که مدت اعتبار آن حداقل شش ماه باشد. مسافرانی که به‌جای سفر هوایی و خرید بلیط هواپیما سفر زمینی با ماشین شخصی را ترجیح می‌دهند، علاوه‌بر پاسپورت حتما باید گواهینامه بین‌المللی نیز به‌همراه داشته باشند.

به این نکته توجه داشته باشید که ارائه گذرنامه فقط برای سفرهای کوتاه مدتی که ۳ ماه یا ۹۰ روز به‌طول می‌انجامد، کاربرد دارد و برای سفرهای طولانی با هدف تحصیل در دانشگاه‌های ازمیر یا کار و تجارت در این شهر باید ویزای ترکیه را دریافت کنید.

آشنایی با اطلاعات مربوط به قوانین فرودگاه بین‌المللی ازمیر

مسافرانی که از بین روش‌های مختلف، خرید بلیط هواپیما را برای سفر به ازمیر انتخاب می‌کنند، قبل از هر اقدامی برای تهیه بلیط باید با قوانین مربوط به فرودگاه بین المللی عدنان مندرس ازمیر آشنا شوند.

طبق قانون برای جلوگیری از ورود اقلام ممنوعه به ازمیر و محافظت از امنیت جانی مسافران، در فرودگاه بین‌المللی این شهر، بازرسی‌ تمام بارها و چمدان‌ها به‌صورت دقیق و سیستماتیک و با استفاده از دستگاه‌های پرتو ایکس و اسکنرهای امنیتی انجام می‌شود‌‌.

همه مسافران برای ورود به ترکیه و شهرهای مختلف آن می‌توانند تا سقف ۵ هزار دلار ارز یا معادل آن را به‌همراه خود حمل کنند. اگر ارز همراه مسافر بی‌تر از این مبلغ باشد، حتما باید به مسئولین فرودگاه اعلام شود. حمل مواد غذایی مانند گوشت، لبنیات، تخم‌مرغ و میوه در داخل چمدان ممنوع است؛ اما حمل کنسرو دارای تاریخ انقضا و مشخصات محصول و همچنین برنج ممنوعیتی ندارد.

طبق قانون، هر یک مسافران می‌توانند دو حیوان خانگی را با خود وارد خاک ترکیه کنند، به‌شرطی که حیوان دارای مدارکی مانند گواهی واکسیناسیون، گواهی رسمی دامپزشکی و پاسپورت معتبر باشد. حمل حیوان خانگی به داخل کابین هواپیما در اکثر ایرلاین‌های ایران ممنوع است؛ اما قبل از پرواز بهتر است درباره قوانین از ایرلاین مورد نظر سوال کنید.

طبق قانون، عوارض خروج از کشور برای سفر به ازمیر چقدر است؟

تمام افرادی که می‌خواهند به سفرهای خارجی بروند، باید عوارض خروج از کشور پرداخت کنند‌. طبق قوانین سال ۱۴۰۳ برای سفرهای هوایی در اولین سفر به ازمیر باید ۴۰۰ هزار تومان عوارض خروج از کشور پرداخت شود.

مبلغ عوارض خروج از کشور در سفر دوم ۶۰۰ هزار تومان و در سفر سوم ۸۰۰ هزار تومان است. در زمان سفر توجه داشته باشید که بعد از پرداخت عوارض حتما کد ملی مسافر روی فیش عوارض به ثبت رسیده باشد.

چگونه می‌توان از فرودگاه بین‌المللی ازمیر به مرکز شهر دسترسی پیدا کرد؟

حال که با شرایط و مدارک مورد نیاز برای سفر توریستی کوتاه مدت به ازمیر و قوانین سفر هوایی و پرداخت عوارض خروج از کشور آشنا شدید، اجازه دهید در این بخش درباره شرایط و روش‌های دسترسی به مرکز شهر بعد از پیاده شدن از هواپیما در فرودگاه عدنان مندرس ازمیر صحبت کنیم.

به‌طور کلی برای دسترسی به مرکز شهر می‌توان از دو روش شامل شاتل‌های فرودگاهی و اتوبوس‌های عمومی استفاده کرد. شاتل‌های فرودگاهی، اتوبوس‌هایی به‌نام هاواش (HAVAŞ) هستند که مسافران را از فرودگاه تا شمال شهر ازمیر نیز می‌برند؛ بنابراین، دقت کنید که با رسیدن به مرکز شهر، پیاده‌شدن از اتوبوس هاواش را فراموش نکنید. اتوبوس‌های عمومی از نوع اشوت (ESHOT) هستند و کرایه آن‌ها از اتوبوس‌های هاواش ارزان‌تر است.

رزرو هتل بست وسترن پلاس کناک ازمیر

بعد از رسیدن به مرکز شهر ازمیر باید خود را به هتلی برسانید که از قبل همزمان با خرید بلیط هواپیما رزرو کرده‌اید. یکی از هتل های برتر ازمیر، هتل چهار ستاره بست وسترن پلاس کناک است که موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی دارد. با اقامت در این هتل می‌توان به تمام جاذبه های گردشگری تاریخی، طبیعی و تفریحی ازمیر دسترسی پیدا کرد.

در این هتل برای رفاه حال مهمانان، امکانات و خدمات متنوعی شامل تخت‌خواب تاشو، اینترنت رایگان، رستوران، سیستم‌ تهویه مطبوع، تلویزیون، حمام، دستگاه چای‌ساز و قهوه‌ساز، نظافت روزانه، پارکینگ، استخر و … ارائه شده است.

فلای تودی سایتی مطمئن برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل بست وسترن پلاس کناک ازمیر

در این مطلب راجع‌به شرایط و قوانین سفر به ازمیر، یکی از شهرهای توریستی مهم ترکیه صحبت کردیم. اگر قصد سفر به ازمیر را دارید و برای خرید بلیط هواپیما ازمیر و رزرو هتل ازمیر به‌دنبال یک سایت مطمئن هستید، سایت “فلای تودی” بهترین انتخاب است.

از مهم‌ترین مزایای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در فلای تودی می‌توان به مواردی مانند پیدا کردن ارزان‌ترین بلیط،‌ اطلاع سریع از قیمت‌ها، امکان استفاده از ابزارهایی مانند تقویم قیمتی و نمودار قیمتی برای پیدا کردن بلیط های ارزان، اطلاع دقیق از خدمات و امکانات رفاهی موجود در هتل های ازمیر و استفاده از خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته اشاره کرد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ پارسینه پلاس در تهیه‌ محتوای این آگهی تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا