آموزش درست کردن یک غذای عربی خوشمزه / طرز درست کردن عرایس عربی خوشمزه و فوق العاده

طرز تهیه عرایس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

به گزارش پارسینه پلاس، عرایس یک نوع ساندویچ عربی و بسیار خوشمزه و راحت می باشد که با سس طحینه تهیه می شود و شما می توانید خیلی راحت با گوشت چرخ کرده یک شام بی نظیر تهیه کنید. برای هیه عرایس نیاز به نان پیتا دارید و می توانید خودتان در منزل تهیه کنید یا از از بسته بندی ها آماده استفاده کنید.

مواد لازم

گوشت چرخکرده ۳۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سیر ۲ حبه
جعفری یه مشت پر
گوجه ۱ عدد متوسط (فیله شده)
نان پیتا به مقدار لازم
روغن زیتون به مقدار لازم
نمک،فلفل،پاپریکا،زیره،پودرسیر،ادویه عربی به مقدار لازم

۱مرحله اول: میکس کردن

ابتدا باید پیاز و سیر را پوست بگیرید و به همراه گوجه و جعفری تمیز شده داخل غذاساز بریزید و پوره کنید و آب آن را بگیرید اگر غذاساز ندارید همه مواد را با دست ساطوری ریز کنید و آب مواد را بگیرید.

۲مرحله دوم: مخلوط کردن

در ادامه گوشت را داخل یک کاسه ریخته و ادویه های گفته شده را به همراه ترکیب مواد در مرحله اول اضافه کنید و با دست خوب ورز دهید و برای یک ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

۳مرحله سوم: سرخ کردن

نانی که برای تهیه عرایس استفاده می شود نان پیتا می باشد نان را به ۴ قسمت تقسیم کنید و برش بزنید و نان را از هم باز کنید از مواد گوشتی داخل آن خوب پهن کنید و با دستی کمی فشار دهید و یک تابه گریل را بردارید و با روغن زیتون چرب کنید و بعد از داغ شدن عرایس را داخل تابه قرار دهید و روی نان ها را نیز کمی روغن زرده و هر دو طرف را خوب پخته و به همراه سس دلخواه سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا