آموزش پاکسازی پوست

پاکسازی پوست ، یک فیشیال حرفه ای است که به منظور حذف آلودگی ها ، برداشتن سلولهای مرده از سطح خارجی پوست و تخلیه دانه های سرسیاه و سرسفید انجام میشود.

به گزارش پارسینه پلاس، پاکسازی پوست ، یک فیشیال حرفه ای است که به منظور حذف آلودگی ها ، برداشتن سلولهای مرده از سطح خارجی پوست و تخلیه دانه های سرسیاه و سرسفید انجام میشود و به شفافیت و درخشش پوست کمک کرده و به آن جان تازه ای می بخشد ، پاکسازی پوست باعث سلامت و زیبایی پوست میشود ، مناسب خانمها و آقایان است و توصیه میشود علاوه بر روتین روزانه در منزل ، انجام پاکسازی و فیشیال های حرفه ای را در کلینیک های زیبایی فراموش نکنید.

قیمت پاکسازی پوست

قیمت پاکسازی پوست بر اساس آیتم های گفته شده در مراکز مختلف متفاوت است از جمله :

نوع مرکزی که برای انجام پاکسازی به آن مراجعه میکنید ،

کیفیت موادی که برای پاکسازی استفاده میشود و تکنیک و روشی که برای انجام پاکسازی مورد استفاده قرار میگیرد.

سرفصل های دوره آموزش پاکسازی پوست

سرفصل های آموزشی ، شامل یک دوره جامع آموزش پاکسازی پوست ، بصورت دروس تئوری و عملی است که از صفر تا صد پاکسازی پوست آموزش داده میشود و در طی این دوره ، فراگیران بطور کامل با روند سلامت و زیباسازی پوست آشنا میشوند که بطور خلاصه عبارتند از :

۱. آناتومی و فیزیولوژی پوست ، شناخت انواع پوست ، آشنایی با انواع محصولات زیبایی پوست و روش استفاده از آنها

۲. آموزش تخصصی پاکسازی عمقی پوست که شامل روش زدودن چربی ها و آلودگی ها از روی پوست ، لایه برداری پوست ، تخلیه کومدون ها و دانه های سرسیاه از روی پوست و روش صحیح گذاشتن ماسک

۳. آموزش کار با دستگاه درما اف اولترا سونیک و دستگاه میکرودرم ابریژن همراه با پروتکل درمانی برای رفع انواع مشکلات پوستی ازجمله روشن شدن پوست ، رفع لک ، جای جوش ، منافذ باز و یکدست شدن پوست

۴. آموزش هیدرودرمی و آبرسانی پوست صورت و دور چشم ، آموزش دزن و چربی زدایی پوست های چرب و رسوبی

۵. آموزش تخصصی ماساژهای ضد افتادگی و جوانسازی صورت با دو تکنیک دست و دستگاه اندرمولوژی برای رفع شلی ، لیفتینگ و جوانسازی صورت و گردن .

روش پاکسازی پوست

پوست‌ها ، با توجه به نوع چربی و رطوبتی که تولید میکنند به چهار دسته تقسیم میشوند که شامل پوستهای چرب ، خشک ، نرمال و مختلط است ، در اینجا به دو نوع رایج پوست خشک و چرب که هر کدام به روتین پاکسازی و مراقبت خاصی نیاز دارند میپردازیم

آموزش پاکسازی پوست خشک

شستشوی صورت با یک شوینده ملایم: استفاده از یک شوینده ملایم که مخصوص پوست خشک است به حفظ رطوبت و چربی‌های طبیعی پوست کمک میکند

استفاده از یک تونر بدون الکل: تونرهایی که الکل دارند می‌توانند پوست را خشک‌تر کنند بهتر است از تونرهایی که مرطوب‌کننده پوست هستند استفاده کنید.

اکسفولیشن ملایم : برای حذف سلولهای مرده صورت از اسکراب‌هایی که حاوی ذرات نرم هستند و یا از لایه بردارهایی که اسیدهای ملایم دارند استفاده شود .

استفاده از ماسک مرطوب‌کننده : استفاده از ماسک‌هایی با ترکیبات هیالورونیک اسید و روغن‌های گیاهی برای پوست خشک مناسب تر هستند.

استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده غنی : بلافاصله پس از پاکسازی پوست ، از کرم مرطوب کننده غنی یا کرم مغذی پوست خشک استفاده کنید .

آموزش پاکسازی پوست چرب

شستشو با شوینده مخصوص پوست چرب : از شوینده‌ ای استفاده کنید که قادر به حذف چربی های اضافی از پوستتان باشد بدون آنکه پوست را تحریک یا خشک کند .

استفاده از تونر : از تونرهایی استفاده کنید که مخصوص پوست چرب باشند تا علاوه بر پاک کردن کامل پوست، باعث تنظیم و متعادل سازی چربی پوست شود و منافذ پوست را تنگ تر کند.

اکسفولیشن منظم : پوست چرب ممکن است به تجمع بیشتر سلول‌های مرده پوستی دچار شود لذا استفاده از اسیدهایی مانند سالیسیلیک یا گلیکولیک میتواند مفید باشد.

ماسک‌های خشک‌کننده : ماسک‌هایی مانند خاک رس یا چارکول می‌توانند چربی اضافی پوست را جذب کرده و پوست را تازه و با طراوت کند.

استفاده از مرطوب‌کننده سبک : حتی پوست چرب هم نیاز به مرطوب کننده دارند به همین دلیل از مرطوب‌کننده‌هایی مانند فلوئید آبرسان یا ژل کرم آبرسان که بافت سبکی دارند و سریع جذب پوست میشوند استفاده کنید.

استفاده از ضد آفتاب : برای حفظ سلامتی پوست از کرم‌های ضد آفتاب بر اساس جنس پوست استفاده کنید تا از آسیب‌های ناشی از اشعه های مضر نورخورشید مانند UA / UB پوست را محافظت کند .

هزینه دوره آموزش پاکسازی پوست

هزینه دوره آموزش پاکسازی پوست بستگی به عوامل زیادی دارد از جمله :

۱. نوع آموزشگاهی که برای آموزش پاکسازی پوست انتخاب میکنید

۲ . تعداد نفراتی که در هر دوره آموزشی شرکت میکنند

۳ . داشتن کار گاه عملی که خود فراگیر بتواند آموزش پاکسازی را بر روی مدل انجام دهد

۴ . گواهینامه و مدرکی که در پایان دوره برای هنرجو صادر میشود

۵. نوع برگزاری دوره های آموزشی که حضوری و یا آنلاین باشد.

فیشیال صورت چیست و تفاوت آن با پاکسازی پوست :
فیشیال ، یک فرآیند مراقبت از پوست است که با هدف تازه کردن ، ترمیم و تغذیه پوست صورت انجام میشود ، فیشیال ممکن است شامل فرآیندهایی چون پاک‌کردن ، لایه برداری ، برداشتن دانه های سرسیاه‌ و سر سفید ، ماساژ ، روش ماسک گذاری و همچنین استفاده از سرم‌ها و مواد مغذی برای پوست باشد ، این فرآیند معمولاً در سالن‌ها و کلینیک های زیبایی انجام میشود.

از سوی دیگر پاکسازی روزانه پوست ، به فرآیند حذف آلودگی‌ها، چربی‌ها، آرایش و سایر موارد ناخواسته از سطح پوست گفته میشود که این کار بوسیله یک شوینده یا پاک کننده انجام میشود ، پاکسازی به تنهایی نمیتواند تغذیه کاملی برای پوست فراهم کند بلکه آنرا آماده‌ میکند تا از محصولات مراقبتی پس از آن بهره‌ مند شود.

تفاوت‌های اصلی:
مدت زمان و عمق : فیشیال معمولاً یک فرآیند طولانی‌تر و عمقی‌تر است، در حالی که پاکسازی فقط پاک کردن سطحی پوست است.

هدف : هدف از فیشیال تغذیه و تازه کردن پوست است ، هدف از پاکسازی حذف آلودگی‌ها و آرایش از سطح خارجی پوست است.

مکان اجرا : فیشیال معمولاً در محیط‌های تخصصی انجام میشود در حالی که پاکسازی پوست میتواند هر روز در منزل انجام شود.

در نهایت ، هر دو فرآیند در یک روتین مراقبت از پوست مکمل یکدیگر هستند ، پاکسازی برای حفظ پوست در برابر آلودگی‌های روزانه ضروری است، در حالی که فیشیال به مرور زمان به تجدید و بهبود کیفیت پوست کمک میکند.

مهمترین فاکتور یک دوره آموزشی فیشیال و پاکسازی پوست خوب به شرح ذیل است :

۱. برگزار کننده باید دوره های آموزشی جامع و کاربردی با اساتید مجرب بین المللی ارایه دهد.

۲. برگزار کننده باید بتواند فضای آموزشی مناسب جهت انجام تکنیک های آموزش عملی ایجاد کند به طوری که تمرین و تکرار بر روی یک مدل واقعی توسط هنرجو با حضور مربی انجام شود.

۳. پذیرش تعداد کم فراگیران که مهمترین عامل در افزایش مهارت و ارتقاء سطح علمی و عملی فراگیران است.

۴.داشتن پشتیبانی نامحدود و همیشگی

۵. برگزار کننده باید ارائه دهنده مدارک معتبر بین المللی با کد ریجستری و قابل استعلام جهت صدور مجوز کار در ایران و مهاجرت خارج از کشور باشد.

معرفی دوره و مرکز آموزش پاکسازی پوست

جهت آموزش فیشیال آکادمی تالگو نور را به شما معرفی میکنیم، تالگونور یک آکادمی پیشرو در حوزه آموزش زیبایی با ارائه راهکارهای نوین آموزشی و رعایت استانداردهای بالای کیفی/ کمی و بین المللی برای حرفه ای شدن است.

از آنجا که آموزشگاه های زیادی در حوزه آموزش پاکسازی پوست فعالیت میکنند و از تخصص و تجربه لازم برخوردار نیستند ، داشتن آگاهی در انتخاب آموزشگاه به متقاضیان کمک میکند تا مرکزی را انتخاب کنند که بصورت حرفه ای در این زمینه فعالیت داشته و به رعایت استانداردهای بین المللی متعهد باشند زیرا رمز موفقیت در دنیای کسب و کار رقابتی امروز ، فقط و فقط حرفه ای شدن و یادگیری مهارت های صحیح آموزشی است .

مرکز آموزش پاکسازی تالگو نور ، برگزار کننده دوره های تخصصی آموزش پاکسازی و فیشیال پوست همراه با مدرک بین المللی معتبر از تالگو فرانسه و سازمان فنی حرفه ای کشور است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا