با کهن ترین و مرموزترین شهر ایران آشنا شوید+فیلم

شهر زیرزمینی کُرد علیا با توجه به اینکه نظام مهندسی خاصی در آن به کار نرفته است، یکی از جذاب‌ترین و شگفت‌انگیزترین شهرهای زیرزمینی ایران است.

به گزارش پارسینه پلاس، کرد علیا روستایی از توابع بخش کرون شهرستان تیران و کرون در استان اصفهان ایران است. این روستا در دهستان کرون علیا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۴۰ نفر (۲۱۵خانوار) بوده‌است.

شهر زیرزمینی کردعلیا یکی از بزرگترین شهر‌های زیرزمینی ایران و جهان است که در روستای کردعلیا از توابع بخش کرون شهرستان تیران و کرون در استان اصفهان قرار دارد. این شهر زیرزمینی در سال ۱۳۹۵ کشف شد و قدمت آن به دوره اشکانیان می‌رسد. شهر زیرزمینی کردعلیا دارای مساحتی در حدود ۲۰ هزار متر مربع است و دارای ۸۰ ورودی و خروجی است. این شهر زیرزمینی در دو طبقه ساخته شده است و دارای اتاق‌ها، راهرو‌ها، چاه‌ها و انبار‌های متعدد است. شهر زیرزمینی کردعلیا در سال ۱۳۹۹ به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شد.

شهر زیرزمینی کردعلیا یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم استان اصفهان است و هر ساله گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. این شهر زیرزمینی نمادی از هویت تاریخی و فرهنگی ایران است و نشان می‌دهد که مردم ایران در گذشته از دانش و فناوری بالایی برخوردار بوده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا