تفاوت ورق سیاه st37 فولاد مبارکه اصفهان و کاویان اهواز در چیست؟ کدام ورق بهتر است؟

ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان و ورق فولاد کاویان به عنوان پراستفاده ترین ورق فولادی در ساختمان سازی و صنعت هستند. این ورق از نوع ورق آهن بوده و دارای استحکام و مقاومت کششی بالایی هستند. ورق سیاه فولاد مبارکه و کاویان در کنار شباهت مختلف نظیر وزن مخصوص، دمای ذوب و شیوه تولید دارای تفاوت هایی هستند. ابعاد، ضخامت ورق و قیمت ورق فولاد مبارکه و کاویان از جمله مهمترین تمایزات آنها است.

ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان و ورق فولاد کاویان به عنوان پراستفاده ترین ورق فولادی در ساختمان سازی و صنعت هستند. این ورق از نوع ورق آهن بوده و دارای استحکام و مقاومت کششی بالایی هستند. ورق سیاه فولاد مبارکه و کاویان در کنار شباهت مختلف نظیر وزن مخصوص، دمای ذوب و شیوه تولید دارای تفاوت هایی هستند. ابعاد، ضخامت ورق و قیمت ورق فولاد مبارکه و کاویان از جمله مهمترین تمایزات آنها است.

در این مطلب قصد داریم به بررسی ویژگی ، مزایا و کاربرد ورق فولاد مبارکه اصفهان و ورق کاویان بپردازیم. در پایان نیز نگاهی به اصلی ترین تفاوت ورق آهن سیاه فولاد مبارکه اصفهان و ورق کاویان خواهیم داشت. پس اگر به دنبال آشنایی با خصوصیات و همچنین خرید بهترین ورق متناسب با نیازتان هستید، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

ورق فولاد مبارکه اصفهان

ورق آهن st37 چیست؟

ورق آهن سیاه یکی از پرکاربردترین انواع ورق فولادی است که با روش نورد گرم در دمای بالا ساخته می شود. برای ساخت این ورق معمولاً از دو استاندارد رایجst37 و st52استفاده می شود. ورق st37 از فولاد کم کربن بوده و مقاومت خوب و انعطاف پذیری بالایی دارد.

اعداد همراه با استانداردهای عنوان شده مربوط به استحکام کششی انواع ورق فولادی هستند. به عنوان مثال ورق st37 حداقل استحکام کششی ۳۷ کیلوگرم بر میلی‌متر مربع دارد. همچنین حاصل ضرب این عدد در ۹.۸۱ مقدار استحکام کششی را نشان می دهد. در نتیجه برای ورق st37 عددی حدود ۳۶۳ مگاپاسکال است.

کاربردهای ورق st37

به جرأت می توان گفت ورق st37 یکی از پرکاربردترین انواع ورق های فولادی در صنعت ساختمان و تجهیزات است. امروزه بسیاری از لوازم خانگی و تجهیزات کشاورزی به کمک این ورق ساخته می شود. در همین راستا مهمترین حوزه کاربرد ورق st37 عبارتند از:

  • ساخت انواع پروفیل ساختمانی نظیر ناودانی، نبشی و تیرآهن

  • پرکاربرد برای صنایع ساخت و ساخت و ساختمان سازی

  • استفاده از ورق st37 در صنعت لوازم خانگی و ساخت یخچال، لباس شویی و …

  • امکان اسفاده در ساخت دستگاه های صنعتی

  • مناسب برای تجهیزات و اقلام کشاورزی

  • دارای قابلیت کار در ساخت مخازن، آبگرمکن و تانکر

  • استفاده از ورق های st37 در صنعت خودرو نظیر بدنه و شاسی

  • کارخانه های تولید کننده ورق st37

معتبرترین کارخانه‌های تولید کننده ورق سیاه st37 کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، فولاد کاویان اهواز و فولاد کاویان اهواز هستند. سایر ورق‌های موجود در بازار نظیر کارخانه فولاد گیلان و فولاد خرم آباد نیز کیفیت و قیمت مناسبی دارند. ورق های فولادی تولید این کارخانه ها در اندازه‌ها و ضخامت‌های متنوع تولید و به عرضه می‌رسند.

ویژگی ورق st37 فولاد مبارکه اصفهان

  • مقاومت و استحکام کششی مناسب برای اغلب کارهای ساختمانی و صنعتی رایج

  • انعطاف پذیری خوب ورق و قابلیت جوشکاری مناسب

  • تنوع بالا در مشخصات فنی ورق st37 فولاد مبارکه برای کارهای سبک و سنگین

  • رعایت استانداردهای معتبر و بین المللی در تولید ورق

  • عرضه ورق به صورت رول، برش خورده و فابریک

  • داشتن گواهینامه های استاندارد کیفیت، ایمنی و محیط زیست

  • قیمت مناسب و امکان خرید ورق st37 فولاد مبارکه از شرکت های تجاری در تناژ کم

کاربرد ورق st37  فولاد مبارکه

از مهمترین موارد استفاده از ورق st37 ساخت برند مبارکه اصفهان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت استفاده در ساختمان سازی و در و پنجره

  • ساخت انواع پروفیل فولادی نظیر ناودانی، نبشی و تیرآهن

  • مناسب برای ساخت لوازم خانگی نظیر یخچال، لباس شویی و…

  • دارای کاربرد در ساخت مخازن تحت فشار و تانکر

  • استفاده از ورق st37 فولاد مبارکه در خودروسازی

  • امکان استفاده در ساخت آبگرمکن و پکیج

  • مناسب برای تجهیزات و برخی ادوات کشاورزی

شما مخاطبان عزیز برای دریافت مشاوره رایگان خرید و دریافت قیمت ورق st37 فولاد مبارکه اصفهان با تلفن ۸۸۶۶۸۲۱۴-۰۲۱ تماس بگیرید یا به سایت شرکت توسعه فولاد و انرژی آراز ( آلور فولاد ) به آدرس alverfoolad.com مراجعه نمایید.

ورق آهن کاویان

ویژگی های ورق سیاه st37 کاویان

ورق آهن سیاه کاویان تماماً و از صفر تا صد توسط کارخانه تولید می شود. یعنی از تهیه مواد اولیه و استخراج سنگ آهن، نورد و تولید ورق در شرکت کاویان انجام می شود. ورق st37 کاویان هم در ضخامت کم (زیر ۱۵ میلیمتر) و هم در ورق ضخیم (بالای ۱۵ میلیمتر) تولید می‌شود.

شرکت کاویان به کیفیت و انجام آزمایش های کنترل کیفی اهمیت زیادی می دهد. ورق سیاه st37 کاویان نیز بسیاری از تست ها نظیر کشش، ضربه و خمش را پاس می کند. از این رو کیفیت بسیار مطلوبی دارد. از دیگر ویژگی های بارز شرکت کاویان داشتن استانداردهای معتبری نظیر iso 9001، ایمنی و بهداشت iso 14001 و گواهی رضایتمندی مشتری در رسیدگی به شکایات و مدیریت اصول رفتاری سازمان است.

شما مخاطبان عزیز برای دریافت مشاوره رایگان خرید و دریافت قیمت ورق آهن سیاه کاویان با تلفن ۸۸۶۶۸۲۱۴-۰۲۱ تماس بگیرید یا به سایت شرکت توسعه فولاد و انرژی آراز ( آلور فولاد ) به آدرس alverfoolad.com مراجعه نمایید.

خلاصه تفاوت ورق سیاه مبارکه و فولاد کاویان

کاویان خوزستان و فولاد مبارکه اصفهان دو برند فعال و معتبر در زمینه تولید ورق آهن سیاه هستند. هر دو این شرکت ها، محصولاتی باکیفیت، متنوع و قیمت مناسب به بازار عرضه می کنند. در عین حال در برخی جزئیات با یکدیگر تفاوت دارند که توجه به این موارد در انتخاب بهترین ورق سیاه نقش بسزایی دارد.

  • شرکت فولاد مبارکه از سال ۱۳۶۰ و کاویان خوزستان از سال ۱۳۷۰ شروع به کار کرده است. از همین رو کارخانه فولاد مبارکه اصفهان قدمت و سابقه بیشتری در بازار آهن آلات دارند.

  • سایز و اندازه ورق سیاه از جمله ورق st37 در فولاد مبارکه گستردگی بیشتری نسبت به کاویان دارد.

  • ورق فولاد مبارکه اصفهان هم به صورت فابریک و هم به صورت رول تولید می شود. اما ورق کاویان خوزستان تنها به صورت فابریک (برش خورده در ابعاد موردنظر کارخانه) عرضه می شود.

  • ورق فولاد مبارکه در ضخامت های کم کیفیت بالاتری نسبت به کاویان دارد. در ورق های ضخیم کیفیت ورق کاویان بهتر از ورق فولاد مبارکه است. البته این به معنی پایین بودن کیفیت ورق نازک کاویان (کمتر از ۱۵ میلیمتر) یا ورق ضخیم فولاد مبارکه نیست.

  • از نظر قیمت ورق st37 نمی توان مقایسه دقیقی انجام داد. چراکه معیارهای مختلفی بر روی قیمت مؤثر است و با توجه به نوسانات مقطعی و لحظه ای ارائه قیمت مشخص چندان کار ساده ای نیست. ولی معمولا قیمت ورق فولاد مبارکه از ورق کاویان گرانتر است.

  • از حیث عرض ورق های تولیدی، ورق سیاه کاویان برای عرض ۲ متر تولید می شود. اما ورق فولاد مبارکه معمولاً در عرض های ۱.۵ و ۱.۲۵ متر ساخته می شود.

پیشنهاد می کنیم برای دریافت مشاوره فنی رایگان و دریافت قیمت ورق سیاه با تلفن ۸۸۶۶۸۲۱۴-۰۲۱ تماس بگیرید.

چگونه ورق سیاه را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنیم؟

اگر برای خرید ورق سیاه به دنبال شرکتی معتبر و تخصصی هستید، ما در آلور فولاد با تعهد و تخصص و با کمال افتخار در کنارتان خواهیم بود. اما چرا آلور فولاد؟ چون آلور فولاد یک مجموعه تخصصی، جوان و با انگیزه برای ارائه بهترین خدمات در زمینه آهن آلات است. چون در سایت آلور فولاد به آدرس www.alverfoolad.com می توانید قیمت انواع لوله فولادی مانند لوله مانسیمان، لوله گاز، لوله سیاه درزدار و انواع ورق آهن سیاه و ورق آلیاژی مانند: ورق سیاه ، ورق st52، ورق a516، ورق a283 و سایر قاطع فولادی را دریافت کنید. همچنین از مشاوره تخصصی رایگان بهره مند شده و سفارش خود را با بهترین کیفیت و قیمت در جای جای ایران تحویل بگیرید.

شما مخاطبان عزیز برای دریافت جدیدترین قیمت ورق آهنی سیاه و سایر ورق های آلیاژی با تلفن ۸۸۶۶۸۲۱۴-۰۲۱ تماس بگیرید.

قیمت ورق آهنی سیاه

 

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ پارسینه پلاس در تهیه‌ محتوای این آگهی تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا