حل مشکل ورود به اینستاگرام در کامپیوتر

استفاده از نسخه وب اینستاگرام، در میان افرادی که علاقه‌ای به نصب اپلیکیشن روی گوشی همراه خود ندارند، بسیار مرسوم است.

استفاده از نسخه وب اینستاگرام، در میان افرادی که علاقه‌ای به نصب اپلیکیشن روی گوشی همراه خود ندارند، بسیار مرسوم است. این نسخه، امکانات جانبی فراوانی دارد و می‌تواند برای کاربران معمولی که استفاده خاصی از اینستاگرام ندارند، یک انتخاب ایده‌آل باشد. با این حال، ورود به نسخه وب ممکن است به دلایل مختلف با اختلال مواجه شود. اگر شما هم با این نوع خطاها رو به رو هستید، این مقاله را از دست ندهید.

چگونه مشکل ورود به اینستاگرام در کامپیوتر را حل کنم؟

مهم‌ترین قدم در حل مشکل، یافتن ریشه‌های آن است؛ بنابراین اگر می‌خواهید مشکلات ورود به اینستا را حل کنید، ابتدا باید ببینید علت بروز مشکل چیست. در صورتی که نمی‌توانید وارد اکانت خود شوید، موارد زیر را بررسی کنید:

۱- درست بودن رمز و نام کاربری

نخستین دلیلی که مانع ورود شما به اکانت اینستاگرام می‌شود، اشتباه بودن رمز یا نام کاربری است. در صورتی که هنگام ورود با خطای «Sorry, your password was incorrect. Please double-check your password.» مواجه شدید، یعنی رمز یا نام کاربری شما اشتباه است.

برای اطمینان از درست بودن نام کاربری، می‌توانید از دیگران بخواهید وارد حساب اینستاگرام خود شوند و آیدی شما را چک کنند. برای بازیابی رمز هم می‌توانید از گزینه Forgot password استفاده کنید تا با استفاده از ایمیل یا شماره همراه، رمز جدیدی برای اکانت خود تعیین نمایید.

۲- تغییر شبکه اینترنت یا IP

یکی از دلایل رایج هنگام ورود به اینستاگرام با کامپیوتر، مشکل در شبکه اینترنت یا استفاده از IP کشور ایران برای ورود به این برنامه است. در صورتی که هنگام ورود به سایت اینستاگرام، با خطای زیر مواجه شدید، یعنی شبکه اینترنت یا IP شما دچار مشکل شده است:

این مشکل با تغییر دادن شبکه اینترنت و یا استفاده از ابزارهای تغییر IP یا همان VPN، به راحتی قابل حل است.

۳- تغییر مرورگر

در صورتی که در ورود به اینستاگرام با استفاده از کامپیوتر مشکل دارید، ممکن است مشکل از مرورگر شما باشد. مرورگرهایی مانند Google Chrome، Microsoft edge یا Mozilla Firefox، هماهنگی بیشتری با نسخه وب اینستاگرام دارند.

از سویی، باید مطمئن شوید که مرورگر شما، به جدیدترین نسخه موجود به روز رسانی شده باشد. اغلب نسخه‌های قدیمی پس از مدتی از کار می‌افتند و دیگر نمی‌توانید با استفاده از آن‌ها، وارد اکانت خود در اینستاگرام شوید.

۴- استفاده از دستگاه‌های دیگر

اگر نمی‌توانید با استفاده از کامپیوتر خود وارد اینستاگرام شوید، بهتر است ورود با دستگاه‌های دیگر را امتحان کنید. این روش، مخصوص زمانی است که شما از درست بودن رمز و نام کاربری، عدم مشکل در شبکه اینترنت و به روز بودن مرورگر خود مطمئن باشید. در صورتی که بتوانید با دستگاه‌های دیگر وارد اکانت خود شوید،‌ یعنی مشکل از اینستاگرام نیست و کامپیوتر دچار مشکل شده است.

۵- بلاک شدن اکانت

در صورتی که هنگام ورود به اینستاگرام در کامپیوتر، با پیغام زیر یا پیغامی مشابه آن مواجه می‌شوید، یعنی اکانت شما بلاک شده است:

این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که شما فعالیت نامتعارف در اینستاگرام داشته باشید؛ مثلا همزمان در چندین دستگاه وارد حساب کاربری خود شوید، پست‌ها و استوری‌های خلاف قوانین اینستاگرام منتشر کنید، قوانین کپی‌رایت را رعایت نکنید یا حتی بیش از اندازه لایک کنید و کامنت بگذارید.

در صورتی که با این نوع مشکلات مواجه شدید، می‌توانید با زدن گزینه Tell Us یا مراجعه به بخش Help در سایت رسمی اینستاگرام، مشکل را به بخش پشتیبانی اطلاع دهید. برای رفع مشکل بلاک شدن، باید رفتارهای خود را توجیه کنید یا تعهد دهید که دیگر چنین فعالیت‌هایی تکرار نخواهند شد. همچنین اگر حس می‌کنید اکانت شما اشتباه بلاک شده است، می‌توانید آن را برای متخصصان پشتیبانی توضیح دهید. رفع این نوع مشکلات بین ۱ تا ۳۰ روز طول می‌کشد.

۶- به روز رسانی یا ری‌استارت سیستم

اگر تمامی مشکلات احتمالی را رفع کردید، اما هنوز هم برای ورود به اینستاگرام مشکل دارید، بهتر است سیستم خود را به روز رسانی کنید تا جدیدترین آپدیت‌ها روی آن نصب شوند. همچنین در صورتی که به تازگی سیستم خود را به روز کرده‌اید، می‌توانید آن را یک بار خاموش و مجددا روشن کنید، سپس ورود به اینستاگرام را امتحان کنید تا ببینید مشکل رفع شده است یا خیر.

با برگرداندن به تنظمات کارخانه تمام اطلاعات شما مثل مخاطبین، عکس‌ها و برنامه‌ها حذف خواهد شد؛ پس قبل از این کار حتما از اطلاعاتتان یک نسخه پشتیبان یا BackUp بگیرید.

۷- ورود به اکانت‌های فعال دیگر

اگر به دستگاه دیگری برای ورود به اینستاگرام دسترسی ندارید، می‌توانید با کامپیوتر فعلی خود، ورود به اکانت‌های دیگر را امتحان کنید. اگر همچنان نمی‌توانید وارد اکانت دیگر شوید، یعنی مشکل از سیستم شماست، اما اگر ورود به اکانت‌های دیگر با مشکل خاصی همراه نیست، یعنی مشکل از اکانت شما است.

۸- مشکلات خود اینستاگرام

هر چند اینستاگرام یک شبکه اجتماعی قوی و وسیع است، اما گاهی سرورهای آن دچار اختلال می‌شوند و این موضوع، می‌تواند روی ورود کاربران یا فعالیت آن‌ها تاثیرگذار باشد. در صورتی که هیچ مشکل خاصی در اکانت یا سیستم شما وجود ندارد، بهتر است احتمال خطا در اینستاگرام را هم در نظر بگیرید و پس از چند ساعت، مجددا برای ورود تلاش کنید. همچنین می‌توانید با پرس و جو از دیگران، مطمئن شوید که مشکل از سرورهای اینستاگرام است یا نه.

جمع‌بندی

ورود به اینستاگرام با کامپیوتر، به دلایل مختلف ممکن است با مشکل مواجه شود. اگر از درست بودن رمز و نام کاربری خود مطمئن هستید، بهتر است به بررسی مواردی همچون عدم اختلال در شبکه اینترنت، به روز بودن سیستم و مرورگر، عدم مشکل سراسری در سرورهای اینستاگرام و سایر مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، بپردازید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ پارسینه پلاس در تهیه‌ محتوای این آگهی تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا