درست کردن پنکیک اسپاگتی خوشمزه برای صبحانه دونفره

آموزش درست کردن یک پنکیک خوشمزه و عالی این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

به گزارش پارسینه پلاس؛ پنکیک اسپاگتی یکی از پنکیک های جدید و جذاب می باشد که مایه پنکیک به صورت رشته ای داخل تابه سرخ می شود و به همراه ترکیب عسل و موز و توت فرنگی یا میوه دلخواه سرو می شود. شما می توانید به دلخواه روی مواد کمی سس شکلاتی بریزید و یا با عسل سرو کنید. پنکیک یکی از خوراکی های بین المللی می باشد که به کیک تابه ای نیز معروف است و می توان گفت یکی از ساده ترین و راحت ترین کیک ها می باشد زیرا نیازی به فر یا همزن برقی ندارید و می توانید خیلی راحت این پنکیک را در خانه تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه پنکیک اسپاگتی
کره ۴۰ گرم + ۱ ق غذا خوری
تخم مرغ ۱ عدد
شیر ۱ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
آرد ۱ پیمانه
شکر ۱/۲ ق غذا خوری
موز ۱ عدد
عسل به مقدار لازم
توت فرنگی ۳ عدد
سس شکلاتی یا پودر کاکائو به دلخواه

مرحله اول: تهیه سس میوه ای
ابتدا باید موز را به صورت حلقه ای خرد کنید و به همراه توت فرنگی خرد شده و ۱ ق غذا خوری کره داخل یک تابه کمی تفت دهید و بعد از گذشت چند دقیقه باید کمی عسل به مواد اضافه کنید و هم بزنید و از روی حرارت بردارید، این سس مخصوص روی پنکیک اسپاگتی است که تهیه آن دلخواه است.

مرحله دوم : تهیه مایه پنکیک
در ادامه باید آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید و جدا قرار دهید، ۴۰ گرم کره گفته شده را باید ذوب کنید. تخم مرغ و شکر و شیر را داخل کاسه ریخته و با همزن دستی یا چنگال بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود، سپس مخلوط آرد را طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید.

مرحله سوم: پخت پنکیک اسپاگتی
در ادامه باید مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود و بعد از یک شیشه سس خالی شده استفاده کنید و مایه پنکیک را باید داخل آن بریزید، می توانید از قیف استفاده کنید ولی شیشه های سس خیلی تمیز تر و بهتر می شود. داخل یک تابه را کمی چرب کنید و کمی از مواد را به صورت رشته ای داخل تابه بریزید و صبر کنید تا یک طرف پخته و برگردانید و طرف دیگر را نیز بپزید بدین ترتیب همه مواد را پخته و داخل دیس قرار دهید و از سس میوه ای تهیه شده در مرحله اول روی آن بریزید و به دلخواه کمی پودر کاکائو یا عسل بریزید و سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا