سرگذشت دردناک موسی اسماعیل پور قهرمان بدنسازی ایران اشکتان را در می آورد+فیلم

یکی از اسطوره‌های بدنسازی ایران موسی اسماعیل پور است که در 30 شهریور سال 1360 در فریدونکنار مازندران متولد شد.

یکی از اسطوره‌های بدنسازی ایران موسی اسماعیل پور است که در ۳۰ شهریور سال ۱۳۶۰ در فریدونکنار مازندران متولد شد. شغل خانوادگی‌اش کشاورزی می‌باشد. قد موسی اسماعیل پور ۱۶۸ سانتی‌متر و وزن موسی اسماعیل پور ۹۰ کیلوگرم است. همیشه به دلیل داشتن اندام آماده و زیبا، از سوی اطرافیان به شرکت و پیشرفت در ورزش تشویق می‌شد.

با ورق زدن به زندگینامه موسی اسماعیل پور متوجه می‌شویم که در سال ۱۳۷۵ و در ۱۵ سالگی، با توجه به علاقه خانوادگی‌شان به کشتی وارد دنیای ورزش شد. از آن پس با پشتکار فراوانی که داشت در مسابقات شرکت نمود. او مقام‌های متعددی را در پرونده کشتی خود بر جای گذاشته است. اما به علت آسیب‌دیدگی مجبور به ترک این رشته ورزشی شد.

یک سال پس از مصدومیتش و در ۲۰ سالگی پرورش اندام را به عنوان رشته تخصصی خود انتخاب کرد. او از سال ۱۳۸۰ به صورت حرفه‌ای تمرینات خود را شروع نمود. موسی اسماعیل پور با توجه به استعداد و علاقه‌اش و با اتکا به انجام تمرینات فشرده به نتایج فوق‌العاده‌ای در داخل و خارج از کشور دست یافت.

در اولین مسابقه‌اش به سال ۱۳۸۱، این اسطوره بدنسازی ایران ، قهرمان استان مازندران شد و ستاره مسابقه لقب گرفت. هم‌چنین در سال ۱۳۸۲ نیز به قهرمانی کشور رسید. یک سال بعد در سال ۱۳۸۳ به دبی رفت و تمرینات بدنسازی خود را ادامه داد.

موسی اسماعیل‌پور قهرمان بدنسازی ایران در خارج از کشور به سال ۲۰۱۰ در مسابقات قهرمانی آسیا به اولین قهرمانی خارجی خود دست یافت. او در این مسابقات مدال طلا را از آن خود کرد. همچنین مدرک زیباترین کات و مربی گری IFBB و مدرک افتخاری “جی کاتلر” را دریافت نمود. بعد از این دوره به ایران بازگشت و تمرینات بدنسازی خود را ادامه داد.

قهرمان بدنسازی ایران موسی اسماعیل پور به علت مشغله‌ای که داشت مدتی از مسابقات دور ماند. اما در سال ۲۰۱۴ میلادی برای شرکت در مسابقات جهانی هند آماده شد. این بار در مسابقات بدنسازی قهرمانی جهان رشته فیزیک WBPF شرکت نمود. در این مسابقات به نائب قهرمانی رسید. هم‌زمان مدرک مربیگری فدراسیون جهانی فیزیک و پرورش اندام را دریافت کرد.

قهرمان پرورش اندام ایران موسی اسماعیل‌پور در سال ۲۰۱۶ نیز قهرمان مسابقات بدنسازی بین‌المللی IFBB رشته فیزیک شد. در ادامه به برخی دیگر از دستاوردهای وی می‌پردازیم.

سختی های رسیدن به موفقیت
هم اینک موسی اسماعیل پور قهرمان پرورش اندام ایران مشغول به مربیگری و آموزش و انتقال تجربیات خود به دیگر ورزشکاران است. هم‌چنین در حرفه مدلینگ نیز فعالیت می‌کند. وی در سال ۱۴۰۰ نیز به سرمربی گری تیم ملی فیتنس ایران رسید. در حوزه مدلینگ و تبلیغات مکمل نیز فعالیت چشمگیری داشته است. یکی از اقدامات وی آشنایی با تتلو خواننده رپ ایرانی در زمان حضورش در دوبی بود.

وی در بخشی از زندگینامه خود به این موضوع اشاره دارد که برای رسیدن به موفقیت و جایگاه فعلی سختی‌های زیادی متحمل شده است. از کشاورزی گرفته تا زمانی که با مبلغی ناچیز راهی دوبی شد و در یک باشگاه بدنسازی ضمن تمرین مشغول به کار شد. حتی برای پوشش هزینه‌های خود مدتی به شغل بادیگاردی روی آورد.

مطالعه بیوگرافی قهرمانان بدنسازی ایران به این نکته اشاره می‌کند که همه این عزیزان با سخت‌کوشی و تحمل مشقات زیاد به این جایگاه‌ها رسیده‌اند. آیا شما نیز حاضرین با تحمل این سختی‌ها به آرزوهای خود برسید!

قهرمانان بدنسازی ایران موسی اسماعیل‌پور
افتخارات موسی اسماعیل‌پور
قهرمان مسابقات بدنسازی کشور در سال ۲۰۰۳
قهرمان مسابقات بدنسازی آسیا (ABBF) در سال ۲۰۱۰
نائب قهرمان مسابقات بدنسازی جهان رشته فیزیک (WBPF)‌ در سال ۲۰۱۴
نائب قهرمان مسابقات آرنولد کلاسیک آماتوری اروپا در سال ۲۰۱۵
قهرمانی مسابقات بدنسازی بین‌المللی فیزیک در سال ۲۰۱۶
جمع بندی
مروری بر بیوگرافی موسی اسماعیل پور قهرمان بدنسازی ایران داشتیم. او متولد ۳۰ شهریور ۱۳۶۰ در فریدونکنار می‌باشد. در ابتدا رشته کشتی را انتخاب نمود. اما به علت آسیب‌دیدگی کشتی را کنار گذاشت و وارد رشته پرورش اندام شد. موسی اسماعیل پور اسطوره بدنسازی ایران، در این سال‌ها به افتخارات متعددی در مسابقات خارجی و داخلی کشور رسید. قهرمانی در مسابقات بدنسازی بین‌المللی فیزیک سال ۲۰۱۶ از جمله موفقیت‌های اوست.

تیم تن‌ورز برای این قهرمان با استعداد کشورمان، آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا