سه سوته یک مرغ سس مایونز خوشمزه و مجلسی درست کن

طرز تهیه مرغ با طعم جدید را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

به گزارش پارسینه پلاس، اگر دوست دارید یک طعم جدید از مرغ تهیه کنید این مرغ خوشمزه را به راحتی در خانه تهیه و از طعم مرغ های تکراری راحت شوید. ما در آموزش های قبلی دو تا از پر طرفدار ترین روش های طبخ مرغ که زرشک پلو با مرغ و خورش مرغ بود را به شما یاد دادیم و امروز می خواهیم یکی از متفاوت ترین مرغ ها را به شما یاد دهیم که باعث می شود بافت مرغ بسیار لطیف و نرم باشد.

مواد لازم

مرغ ۴ عدد
پیاز ۲ عدد
زعفران به مقدار لازم
آلوچه ۶ عدد
سس مایونز ۳ ق غذا خوری
ادویه کاری ۱/۲ ق چای خوری
پولبیبر ۱ ق چای خوری
نمک به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا بهتر است برای داشتن یک مرغ با طعم عالی مرغ ها را از چند ساعت قبل داخل آب نمک قرار دهید بدین صورت که به ازای هر تیکه مرغ یک ق چای خوری نمک بریزید و بعد از این زمان مرغ ها را بشورید و خشک کنید.

۲مرحله دوم: سرخ کردن

در ادامه باید مرغ ها را داخل تابه به همراه کمی روغن و کره سرخ کنید به طوری که هر دو طرف مرغ ها حسابی طلایی رنگ شوند.

۳مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید پیاز را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید و داخل همان تابه که مرغ ها را تفت دادید سرخ کنید تا کمی طلایی و از خامی خارج شود سپس ادویه ها را اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود.

۴مرحله چهارم: تهیه مرغ

در ادامه مرغ های سرخ شده را داخل تابه قرار دهید و سس مایونز را به همراه کمی زعفران مخلوط کنید و روی مرغ ها بریزید و آلوچه ها را اضافه کنید و درب قابلمه را قرار دهید تا مرغ ها خوب پخته شود. بعد از این که مرغ ها پخته شد باید یک زغال را روی اجاق گاز داغ کنید تا سرخ شود و بعد داخل یک کاسه قرار دهید و وسط قابلمه میان مرغ ها بگذارید و درب قابلمه را قرار دهید تا با عث ایجاد طعم دودی شود و بعد به همراه یک پلو خوشمزه سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا