طرز تهیه تارت شکلاتی خوشمزه به سبک فرانسوی

آموزش درست کردن یک تارت خوشمزه و شکلاتی بی نظیر این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

به گزارش پارسینه پلاس؛ تارت ها یکی از خوشمزه ترین شیرینی ها هستند که شما می توانید خیلی ساده و راحت در خانه تهیه کنید. تارت شکلاتی به دو دسته تقسیم می شود که شما می توانید با بیسکویت پتی بور و بدون فر در خانه تهیه کنید و یا می توانید به روش فرانسوی خمیر تارت را تهیه کنید و داخل قالب قرار دهید بپزید و بعد با مواد دلخواه مانند انواع نوتلا و کرم ها و یا شکلات بن ماری شده با خامه داخل آن را پر کنید و میل کنید.

مواد لازم
آرد ۱۰۰ گرم
پودر کاکائو ۱۵ گرم
شکر دانه ریز ۱۰ گرم ( اگر دوست داشتید کمی شیرین باشه ۲۰ گرم هم می تواند باشد)
روغن ۲۵ گرم
شیر ۳۵ گرم
خامه ۱۶۰ گرم
شکلات دارک ( می تواند شیری یا شکلاتی شیرین هم باشد) ۱۸۰ گرم

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید و با کمک یک ترازو مواد را باید اندازه گیری کنید. تارت ها جز خمیر های هستند که باید مواد اندازه گیری شود. سپس آرد و پودر کاکائو را الک کرده و داخل یک کاسه بریزید و شکر را اضافه کنید.

مرحله دوم: تهیه خمیر

در ادامه باید روغن و شیر را اضافه کنید و با ویسک یا یک همزن دستی مواد را هم بزنید تا ترکیب شوند و با دست کمی ورز دهید تا فقط در حد ترکیب شدن باهم مخلوط شوند نه بیشتر، دقت کنید زیاد ورز دادن مواد باعث روغن افتادن می شود.

مرحله سوم: پخت تارت

در ادامه باید خمیر را بین دو نایلون باز کنید و با وردنه چوبی خمیر را پهن کنید، قالب تارت یا کمربندی را چرب کنید و خمیر را داخل قالب قرار دهید کمی با دست گوشه ها را فشار داده و با چنگال روی خمیر سوراخ های ایحاد کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با دمای ۱۹۰ بگذارید تا خمیر پخته شود.

مرحله چهارم: تزیین

در ادامه باید تارت را از فر خارج کنید و زمان دهید تا سرد شود و بعد شکلات مورد نظر را خرد کنید و خامه را داخل کاسه بریزید و روی بخار کتری قرار دهید تا گرم شود و بعد شکلات را اضافه کنید و هم بزنید تا ذوب شود و بعد داخل تارت بریزید و قالب را برای ۲ ساعت در یخچال قرار دهید و با میوه دلخواه تزیین و سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا