طرز تهیه خورش باقالی سبز با گوشت / برای مهمونی یک شام خوشمزه و متفاوت درست کن

طرز تهیه خورشت باقالی سبز را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

به گزارش پارسینه پلاس، اگر دوست دارید یک خورشت جدید و متفاوت با باقالی سبز تهیه کنید این غذا عالی می باشد. این خورشت با گوشت کوسفندی تهیه می شود و برای مهمانی ها که می خواهید یک غذای جدید تهیه کنید عالی می باشد. باقالی سبز یکی از سبزیجات بسیار پر خاصیت می باشد منبع خوبی از پروتئین گیاهی است که به ساخت و ترمیم بافت‌ها کمک می‌کند و برای رشد و حفظ عضلات مفید است و همچنین باقالی سبز سرشار از ویتامین‌های گروه B (از جمله فولات و B6)، ویتامین C و مواد معدنی مانند آهن، منگنز و پتاسیم است. این ویتامین‌ها و مواد معدنی برای سلامت عمومی بدن و تقویت سیستم ایمنی ضروری هستند.

مواد لازم

گوشت گوسفندی ۵ تا۶ تیکه
باقالی سبز ۲۰۰ گرم
شوید خشک ۲ ق غذا خوری
شوید تازه ۲ مشت خرد شده
سیر رنده شده ۲ حبه
پیاز ۱ عد
رب گوجه ۱/۲ ق غذا خوری
آب نارنج یا آب غوره به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

۱مرحله اول: تفت دادن

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و بعد پیاز خرد شده را در قابلمه‌ای با کمی روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس گوشت خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و کمی برشته شود.

۲مرحله دوم: پخت گوشت

ادویه‌ها و رب گوجه‌فرنگی را اضافه کنید و به مدت چند دقیقه تفت دهید تا رب گوجه‌فرنگی کمی سرخ شود و طعم آن آزاد شود. آب را اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید. اجازه دهید گوشت به مدت ۱ تا ۱.۵ ساعت بپزد تا کاملا نرم شود

۳مرحله سوم: تفت دادن باقالی

در تابه‌ا ی جدا، شوید تازه خرد شده را با کمی روغن تفت دهید. وقتی عطر شوید بلند شد، شوید خشک، باقلا سبز و سیر رنده شده را اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید.

۴مرحله چهارم: تهیه خورش باقلا سبز

مخلوط شوید و باقلا را به قابلمه گوشت اضافه کنید.اجازه دهید خورشت به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت دیگر بپزد تا مواد کاملا ترکیب شده و خورشت جا بیفتد. در پایان پخت، نمک خورشت را اضافه کنید و چاشنی دلخواه مثل آب نارنج یا آب غوره را برای طعم‌دهی اضافه کنید.این خورشت را می‌توانید با برنج سرو کنید و از طعم لذیذ و عطر فوق‌العاده آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا