طرز تهیه خورش مرغ و گردو و آلو لذیذ

طرز تهیه طرز تهیه خورش مرغ و گردو و آلو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

به گزارش پارسینه پلاس،خورشت ها بسیار تنوع بالایی دارند و شما می توانید به صورت های مختلف آن ها را تهیه کنید و به همراه برنج سرو کنید. اما خورشت مرغ و گردو همان طور که از اسمش پیداست فوق العاده لذیذ است و شما می توانید برای تنوع غذایی این خورشت را تهیه کنید زیرا هم زود آماده می شود و هم طعم عالی دارد.

مواد لازم

فیله مرغ یا سینه مرغ به مقدار دلخواه
پیاز ۱ عدد بزرگ
آلو ۱۰ عدد
رب انار ۱ ق غذا خوری
گردو ۵ عدد
زعفران به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر به مقدار لازم

مرحله اول: تفت دادن پیاز

ابتدا سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به صورت مکعبی خرد کنید و اگر از فیله استفاده می کنید که کار شما راحت تر است و استخوان ندارد. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز یا رنده کنید و داخل تابه گود یا قابلمه کمی تفت دهید تا آب پیاز کشیده شود و بعد روغن و زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز سبک شود.

مرحله دوم: افزودن مرغ

در ادامه تکه های خرد شده مرغ را اضافه کنید و کمی زعفران و ادویه های گفته شده را اضافه کنید و خوب مواد را باهم ترکیب کنید تا رنگ مرغ تغییر کند و بعد گردو خرد شده (بهتر است گردو نگینی ریز خرد شده باشد) سپس آلو خیس خورده را نیز اضافه و رب انار را اضافه کنید و هم مواد را باهم ترکیب کنید.

مرحله سوم: تهیه خورش مرغ و گردو

در ادامه روی مواد کمی آب بریزید و درب قابلمه را قرار دهید و بگذارید تا مرغ کاملا نرم و آلو ها پف کند و در انتها میزان نمک و ترشی غذا را بالانس کنید و به همراه برنج سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا