طرز تهیه دمپختک لپه باقالی با مرغ مجلسی و لذیذ

طرز تهیه دمپختک لپه باقالی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

به گزارش پارسینه پلاس، لپه باقالی یکی از حبوبات مغذی و پرخاصیت است که در آشپزی ایرانی به‌ویژه برای تهیه غذاهایی مانند دم‌پخت استفاده می‌شود. این ماده غذایی فواید بسیاری برای سلامتی دارد. حالا قرار است با این باقالی خوشمزه یک دمختک فوق العاده اصیل ایرانی تهیه کنیم. این دمپختک را می توانید با مرغ یا گوشت تهیه کنید که هر دو فوق العاده خوشمزه می شوند و کاملا سلیقه ی می باشد.

مواد لازم
مرغ ۲ تیکه
لپه باقالی ۱ پیمانه
شوید خشک ۳ ق غذا خوری
پیاز ۲ عدد
زردچوبه ۱ ق چای خوری
روغن حیوانی یا کره به مقدار لازم
برنج ۲ پیمانه
نمک به مقدار لازم

۱مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا سینه یا ران مرغ را از چند ساعت قبل داخل آب و نمک قرار دهید و بعد بشورید و داخل کره و کمی زعفران سرخ کنید. یک پیاز را نگینی ریز خرد کنید و کمی که سبک شد کمی نمک و فلفل سیاه بزنید و مرغ را روی پیاز قرار دهید و درب قابلمه را قرار دهید و بگذارید تا مرغ با آب پیاز پخته شود و در زمان پخت مرغ ها را زیر و رو کنید و کمی زعفران اضافه کنید.

۲مرحله دوم: تفت دادن

برنج را در مقداری آب بخیسانید.لپه باقالی را نیز جداگانه خیس کرده و سپس بپزید تا نرم شود. پیاز خرد شده را با مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا طلایی شود. زردچوبه را به پیاز اضافه کنید و خوب هم بزنید تا عطر زردچوبه پخش شود.

۳مرحله سوم: افزودن شوید

لپه باقالی پخته شده را به پیاز اضافه کنید و خوب تفت دهید. در همین مرحله شوید خشک را به مخلوط پیاز و لپه اضافه کنید و باز هم کمی تفت دهید تا عطر شوید آزاد شود.

۴مرحله چهارم: تهیه دمپختک لپه باقالی

برنج خیس شده را به مخلوط لپه و شوید اضافه کنید. نمک و مقداری روغن به مواد اضافه کرده و مخلوط را هم بزنید. اجازه دهید مواد بجوشد تا آب آن کشیده شود. سپس برنج را وسط قابلمه جمع کنید و حرارت را کم کنید تا دم بکشد. پس از دم کشیدن برنج، مقداری روغن حیوانی یا کره روی برنج بریزید. غذا آماده است! آن را در ظرف دلخواه خود سرو کنید و به همراه مرغ، گوشت یا تخم مرغ در کنار این غذا نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا