طرز تهیه شیرینی بهشتی بدون قیف

طرز تهیه شیرینی بهشتی بدون قیف را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

به گزارش پارسینه پلاس، شیرینی های نوروزی طعم و مزه خوبی دارند و بیشتر آن ترقند یا قلق های خودشان را دارند تا نتیجه نهایی عالی شود. این شیرینی خوشمزه بهشتی را می توانید این بار بدون نیاز به قیف و ماسوره خیلی راحت و عالی در خانه تهیه کنید. شما می توانید شیرینی را به سه رنگ مختلف در بیاورید و برای پذیرایی و نوروزی استفاده کنید و چون تخم مرغ ندارد ماندگاری بالایی نیز دارد.

مواد لازم

پودر قند ۱۷۵ گرم ( ۱پ+ ۳ ق س)
روغن صاف قنادی یا روغن تمام جامد ۲۰۰ گرم ( ۱ پ+ ۲ ق س)
آرد قنادی ۳۵۰ تا ۴۰۰ گرم ( ۲/۵ تا ۳ پ)
وانیل ۱/۴ ق چای خوری
روغن مایع ۲۵ گرم معادل ۳ ق سوپ خوری
هل ۱/۲ ق چای خوری

۱مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و بعد آرد و پودر قند را یک بار الک کنید و کنار قرار دهید.

۲مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه روغن را به همرا پود قند برای ۱۰ دقیقه خوب با همزن برقی بزنید تا سفید رنگ و پوک و خامه ی بشود این مرحله بسیار مهم است تا به حالت خامه ای برسد و حتما بین کار دورگیری کنید تا همه روغن به طور یکنواخت هم بخورد.

۳مرحله سوم: تهیه خمیر شیرینی

در ادامه باید وانیل، پودر هل و روغن مایع را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود و بعد آرد را طی چند مرحله به مواد اضافه کنید تا خمیر یکدستی بدست بیاید و اگر خمیر خیلی شل بود آرد را کم کم بزنید و بعد خمیر را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و به یکی ۱ ق چای خوری پودر کاکائو و یکی ساده و یکی ۱ ف چای خوری زعفران غلیظ دم کرده اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ بگیرد.

۴مرحله چهارم: تهیه شیرینی بهشتی بدون قیف

حالا باد از مواد شیرینی به اندازه گردو بردارید و در دست گرد کنید و می توانید به صورت ساده یا با کمک یک ماسوره یا کاتر یا چاقو روی آن طرح ایجاد کنید و روی سینی فر قرار دهید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه با دمای ۱۷۰ بگذارید تا پخته شود و بعد از پخت بگذارید برای ۵ الی ۶ ساعت در دمای محیط باشد و بعد به از روی سینی جدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا