طرز تهیه شیرینی خرمایی خانگی ساده و راحت با گردو

طرز تهیه شیرینی خرمایی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

به گزارش پارسینه پلاس، شیرینی ها انواع و اقسام بسیار مختلفی دارند و شما می توانید این بار شیرینی خرمایی با چند قلم مواد اولیه ساده بدون همزن برقی به روشی خیلی ساده در خانه تهیه کنید. بافت این شیرینی نرم و مانند کلوچه خرمایی می باشد و خمیر ترش ندارد و نیازی به ورز دادن و زمانی براس استراحت دادن به مواد ندارد. همه مواد شیرینی خرمایی به پیمانه و گرم گفته شده است که شما می توانید با ترازو اندازه بگیرید یا از یک لیوان دسته دار فرانسوی استفاده کنید.

مواد لازم برای داخل خمیر

خرما ۲۵۰ گرم
مغز گردو ۱/۲ پیمانه
دارچین ۱ ق مربا خوری
کره نرم ۱ ق غذا خوری

 

مواد لازم

تخم مرغ ۱ عدد
شکر ۱/۲ پیمانه معادل ۱۰۰ گرم
روغن مایع ۱/۲ پیمانه معادل ۹۰ گرم
شیر ۱/۲ پیمانه معادل ۱۰۰ گرم
آرد ۳ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ و ۱/۲ ق چای خوری
وانیل کمی وانیل

طرز تهیه شیرینی خرمایی

۱مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را از قبل در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و بعد برای مواد میانی ایتن شیرینی باید خرما ها را هسته گیری کنید و به همراه گردو و دارچین و همه مواد را داخل غذاساز یا میکسر بریزید تا مواد حسابی له و پوره شود و بعد یک ۱ ق غذا خوری کره اضافه کنید و مواد را هم بزنید و کنار قرار دهید.

۲مرحله دوم: تهیه خمیر شیرینی

در ادامه باید تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر را داخل یک کاسه بریزید و با همزن دستی مواد را خوب هم بزنید تا مخلوط کرمی رنگ و کشدار شود. در ادامه روغن مایع را به همراه شیر به مخلوط اضافه کنید و با همزن دستی مواد را در حد مخلوط شدن هم بزنید.

۳مرحله سوم: تهیه خمیر شیرینی

در ادامه باید آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود و بعد کم کم به مواد اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا جایی که خمیر داخل ظرف جمع شود و سعی کنید خمیر را با لیسک یا قاشق جمع کنید و با دست ورز ندهید وگرنه به روغن می افتد همین که خمیر جمع شد و نرم لطیف شد کافی است.

۴مرحله چهارم: باز کردن خمیر

در ادامه روی سطح کار کاغذ روغنی قرار دهید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید و با کمک وردنه باز کنید ضخامت خمیر باید نیم سانت باشد و بعد دور تا دور خمیر را برش بزنید تا یک خمیر مستطیل  داشته باشید از مواد میانی تهیه شده با دست خوب ورز دهید و شبیه به یک مستطیل دراز تهیه کنید و وسط خمیر قرار دهید و روشو کمی با وردنه صاف کنید و به کمک کاغذ روغنی خمیر را مواد خرمایی بیاورید و لبه های خمیر بچسبانید و یک وردنه روی خمیر بکشید و بچنگال روی آن خط بی اندازید و در سینی فر قرار دهید و بعد در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ زمان دهید تا پخته شود و همان طور که داغ است روی آن عسل بزنید و برش بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا