طرز تهیه قرابیه خیس شکلاتی ترکیه ای

طرز تهیه قرابیه خیس شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

به گزارش پارسینه پلاس، قرابیه خیس شکلاتی یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و ساده است که شما می توانید برای مهمانی ها و دورهمی تهیه کنید و به همراه یک لیوان چای یا قهوه میل کنید. بافت این قرابیه بسیار نرم و لطیف است و داخل دهان آب می شود. رسپی بسیار راحتی دارد و می توانید از شب قبل برای مهمانی ها آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه سس

شکلات تخته ای ۱۰۰ گرم
آب ۱ لیوان
مواد لازم
پودر قند الک شده ۱/۲ لیوان
کره ۱۲۵ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
روغن مایع ۱/۴ لیوان
پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری
قهوه فوری ۱ ق مربا خوری
بکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
وانیل ۱ ق چای خوری
آرد سفید ۲ لیوان
۱مرحله اول: آماده سازی
ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود. در ادامه یک لیوان آب جوش را داخل یک ظرف سس ریز بریزید و شکلات خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود این مخلوط را برای روی قرابیه ها نیاز داریم.

۲مرحله دوم: مخلوط کردن
حالا باید همه مواد به دمای محیط رسیده جز آرد را داخل یک کاسه بریزید و خوب هم بزنید تا مخلوط شود سپس شروع به اضافه کردن آرد کنید تا جای که کم کم خمیر جمع شود آرد و حتما با کنترل بریزید تا خمیر نرمی داشته باشید (نه زیاد نه کم)، کمی خمیر را ورز دهید تا جمع شود.

۳مرحله سوم: پخت قرابیه خیس
حالا دست های خود را کمی چرب کنید و از خمیر گلوله های یک اندازه بردارید تو دستتون گرد کنید تو تابه فر چیده به فر منتقل کنید تا با دمای ۱۷۰درجه حدودا ۲۰_۲۵ دقیقه بگذارید تا پخته شود و بعد از این که از فر خارج کردید صبر کنید تا از دمای اولیه بیفتد و بعد از سس تهیه شده روی قرابیه بماند و ۵ دقیقه بگذارید در سس بماند و بعد سرو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا