طرز تهیه لقمه گوشت چرخ کرده باسس پیاز

آموزش درست کردن لقمه گوشت چرخ کرده عالی و خوشمزه.

به گزارش پارسینه پلاس؛ لقمه گوشت چرخ کرده یکی از ساندویچ های بسیار ساده و فوری می باشد که می توانید به راحتی آن را در منزل برای یک شام خوشمزه تهیه کنید. برای تهیه این غذا نیاز به زمان زیادی ندارید و به راحتی قابل تهیه است زیرا مواد استفاده شده در این لقمه بسیار در دسترس است. اما این لقمه با نان لواش تهیه می شود و یک ایده خوشمزه برای وقت های می باشد که دوست دارید یک شام خوشمزه و سریع داشته باشید.

مواد لازم برای تهیه لقمه گوشت چرخ کرده با سس پیاز
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
پیاز ۲ عدد
سیب زمینی ۲ عدد
سس مایونز ۱ ق غذا وری
سس خردل ۱ ق چای خوری
ماست ۲ ق غذا خوری
نان لواش ۱ بسته
جعفری خرد شده ۱/۴ پیمانه
گوجه ۲ عدد
کلم سفید یا قرمز به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکا، آویشن به مقدار لازم

مرحله اول: تفت دادن گوشت

ابتدا یکی از پیاز ها را رنده ریز بزنید و داخل تابه با کمی روغن سرخ کنید تا طلایی و سبک شود. سپس گوشت را اضافه کنید و به همراه پیاز و کمی نمک و ادویه های گفته شده تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و خوب سرخ شود. سپس مواد گوشتی را از تابه خارج کنید.

مرحله دوم: تفت دادن سیب زمینی

در ادامه سیب زمینی ها را پوست بگیرید و بعد رنده درشت بزنید و داخل یک کاسه آب یخ قرار دهید و برای چند دقیقه بگذارید تا بماند و آبکش کنید تا نشاسته اضافه آن گرفته شود. سپس داخل همان تابه کمی روغن ریخته و سیب زمینی ها را خوب سرخ کنید و در انتها به آن کمی نمک بزنید.

مرحله سوم: تهیه سس پیاز

در ادامه برای تهیه سس پیاز باید یکی از پیازهای باقی مانده را به صورت خلالی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا از خامی خارج شود و بعد شروع کنید ذره ذره آب اضافه کنید و هم بزنید تا پیاز کاراملی شود. پیاز را داخل کاسه ریخته و کمی ماست و سس مایونز و فلفل سیاه و پودر سیر و پاپریکا خوب هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه لقمه گوشت

در ادامه روی نان لواش مقداری مواد گوشتی ریخته و بعد ترکیب سس پیاز را بریزید و بعد سیب زمینی سرخ شده و کلم خرد شده و گوجه را اضافه کنید و در انتها کمی جعفری و سس مایونز و خردل بریزید و نان را رول کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا