طرز تهیه مرغ اسفناج پهلو یک طعم کاملا متفاوت و بینظیر با رب انار

طرز تهیه مرغ اسفناج پهلو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

به گزارش پارسینه پلاس، اگر به اسفناج علاقه دارید و می خواهید یک مرغ اسغناجی بی نظیر برای نهار تهیه کنید این رسپی بهترین گزینه می باشد. طعم این مرغ بی نظیر است و به همراه رب انار و اسنفاج فوق العاده خوشمزه می شود و ایده خوبی برای رهایی از غذا های تکراری می باشد. شما می توانید این غذای خوشمزه را به راحتی تهیه و با برنج سرو کنید.

مواد لازم

مرغ ۳ تیکه
اسفناج ۵ دسته
پیاز ۲ عدد
سیر ۲ حبه
رب گوجه ۱ ق غذا خوری
رب انار ۱ ق غذا خوری
زعفران و آبلیمو به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

مرحله اول: سرخ کردن

ابتدا باید تکه های مرغ داخل تابه به همراه کمی روغن تفت دهید تا سرخ شود و بعد از این که کمی طلایی شد از تابه خارج کنید و پیاز را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید و داخل همان تابه کمی تفت دهید تا سبک شود.

۲مرحله دوم: پخت مرغ

در ادامه ادویه ها و کمی نمک را اضافه کنید و کمی تفت دهید و بعد رب گوجه فرنگی و رب انار را نیز اضافه کنید و تفت و بعد آب جوش اضافه کنید و بگذارید تا سس به قل زدن بیفتد سپس تکه های مرغ سرخ شده را داخل سس قرار دهید و بگذارید تا پخته شود.

۳مرحله سوم: آماده سازی اسفناج

اسفناج ها را بشورید و به صورت دلخواه خرد کنید، داخل یک تابه کمی روغن ریخته و یک پیاز را رنده ریز بزنید و کمی تفت دهید و بعد از این که سبک شود سیر رنده شده را نیز اضافه کنید و هم بزنید حالا اسفناج را به همراه زعفران و کمی آبلیمو ترش اضافه کنید و هم بزنید تا اسفناج نرم شود.

۴مرحله چهارم: تهیه مرغ اسفناج پهلو

در ادامه وقتی مرغ پخته شده ترکیب اسفناج را اضافه کنید و برای ۲۰ دقیقه بگذارید تا پخته و یکدست شود و بعد به همراه برنج سرو کنید. نوش جان

منبع: پارسی دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا