طرز تهیه مینی کاپ کیک خانگی

کاپ کیک خانگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

به گزارش پارسینه پلاس، یکی از انواع کاپ کیک ها می باشد که به دلیل سایز و کوچک بودن آن به این اسم مشهور است و شاید شما در بسته بندی های مختلف در فروشگاه این کاپ کیک های مینی را دیده باشید و به خاطر همین مینی بودن آن بسیار خوش خوراک و برای پذیرایی یکی از گزینه های بسیار خوب است شما می توانید این کاپ کیک ها را به صورت ساده و شکلاتی تهیه کنید.

مواد لازم

آرد سفید ۲ پیمانه
شکر ۲/۳ پیمانه
شیر ۱ پیمانه
روغن ۱ پیمانه سر خالی
تخم مرغ ۲ عدد
بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
نمک ۱ چای خوری
وانیل نوک ق چای خوری
شکلات چیپسی یا کنجد به مقدار دلخواه

۱مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد مینی کاپ کیک را داخل دمای محیط قرار دهید سپس فر را با ۱۷۵ درجه روشن کنید تا گرم شود سپس داخل قالب مافین سه عدد کپسول مینی را داخل هم در هر خانه قرار دهید و بعد آرد را به همراه بیکینگ پودر و نمک مخلوط کنید و ۲ بار الک کنید تا هوادهی آرد انجام شود.

۲مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

حالا تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه ریخته و با همزن برقی بزنید تا یکدست شود تخم مرغ ها باید حجیم و کشدار و کرم رنگ شوند در ادامه به آن روغن و بعد شیر را اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید.

۳مرحله سوم: تهیه مایه کاپ کیک

حالا مخلوط آرد را به تدریج به مواد مینی کاپ کیک اضافه کنید و با لیسک مواد را هم بزنید تا یکدست شود اگر دوست دارید شکلات چیپسی اضافه کنید کمی در آرد بغلطانید سپس به مواد اضافه کنید مایه کاپ کیک مینی ما حاضر شد.

۴مرحله چهارم: پخت مینی کاپ کیک

برای تهیه مینی کاپ کیک شما می توانید از قالب های مینی مافین و یا از کپسول های مقوایی که نیازی به قالب ندارند استفاده کنید حالا ۲/۳ از حجم قالب را از مواد کاپ کیک پر کنید و بعد سینی فر را به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه بگذارید تا پخته شود سپس به دلخواه تزئین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا