طرز تهیه پودینگ هندوانه / این دسر خنک تابستانی را از دست ندهید

از خوبی‌های پودینگ هندوانه می‌توان به ارزان بودن مواد اولیه، در دسترس بودن تقریبا همیشگی و روش سریع و ساده تهیه در منزل اشاره کرد.

به گزارش پارسینه پلاس و به نقل از دیجیکالا مگ، پودینگ هندوانه؛ با هندوانه به پیشواز تابستان بروید. عصرهای گرم و تابستانی از راه می‌رسند و همه‌ی مردم به دنبال نوشیدنی‌ و خوراکی‌های خنک و انواع میوه‌های تابستانی هستند که عطش را از بین ببرد و تحمل روزهای گرم سال را کمی براشان ساده‌تر کند. یکی از میوه‌هایی که در تابستان به وفور در بازار وجود دارد و به علت مزایای بسیار زیادش از جمله تامین آب بدن و قیمت مناسب خیلی طرفدار دارد، هندوانه است. هندوانه پایه‌ی بسیاری از خوراکی‌های خنک و خوشمزه‌ی تابستانی است که کمتر کسی را پیدا خواهید کرد که دوست نداشته باشد. در ادامه این نوشتار با طرز تهیه یک دسر خنک تابستانی یعنی پودینگ هندوانه همراه شما خواهیم بود.

پودینگ هندوانه

مواد مورد نیاز برای ۴ نفر
آب هندوانه ۲ لیوان
شکر ۵۰ گرم
نشاسته ذرت ۴۰ گرم
گلاب ۱/۳ پیمانه
هل به مقدار دلخواه
خامه به مقدار دلخواه
خلال پسته به مقدار دلخواه
  1. برای درست کردن پودینگ هندوانه در مرحله‌ی اول شکر و نشاسته را در یک ظرف بریزید و خوب با هم مخلوط کنید، آب هندوانه را که از قبل آماده کرده‌اید کم کم به مخلوط شکر ونشاسته افزوده و خوب هم بزنید تا یکدست شود.
  2.  در این مرحله مواد را در قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا زمانی که مواد به غلظتی مانند فرنی برسند.
  3.  حالا گلاب و اگر مایل هستید پودر هل و یا هر اسانسی که دوست داشتید را اضافه کرده و قابلمه را از روی حرارت بردارید.
  4. مواد دسر را داخل ظرف‌های دلخواه بریزید و داخل یخچال بگذارید تا جا بیفتد، این دسر باید ۵ ساعت در یخچال بماند تا خوب ببندد.
  5. بعد از اینکه دسر آماده و بسته شد آن را با مقداری خامه و پودر پسته تزیین و میل کنید. نوش جان!

نکته و ترفند برای تهیه پودینگ هندوانه

  1. حواستان باشد که زمان مناسب برای نگهداری پودینگ هندوانه در یخچال، دو روز است.
  2. به جای پودر نشاسته ذرت می‌توانید از ژله‌ آلوئه‌ورا یا ژله‌های طعم‌دار مانند ژله لیمو ترش هم استفاده کنید.
  3. برای عطر گرفتن پودینگ می‌توانید از مقادیر بسیار کمی در مرحله‌ی دوم آماده‌سازی پودینگ هندوانه استفاده کنید و عطر بی‌نظیری به آن ببخشید.
  4. خوب است بدانید اضافه کردن هل، پودر پسته و گلاب از میزان سردی طبع این دسر خوشمزه می‌کاهد و یک دسر معتدل خنک و تابستانی برای شما به ارمغان می‌آورد.
  5. برای داشتن پودینگ خوش‌رنگ‌تر باید از هندوانه‌های تو قرمز برای تهیه‌ی آن استفاده کنید. برای تشخیص هندوانه قرمز می‌توانید از پست ترفند انتخاب هندوانه قرمز کمک بگیرید.
  6. از هندوانه‌های خیلی رسیده برای تهیه این دسر استفاده نکنید، معمولا هندوانه‌های رسیده بافت نرم‌تری نسبت به بقیه دارند و در ترکیب با نشاسته بافت خوب و یکدستی با غلظت مناسب به دست نمی‌دهند.
  7. از هندوانه‌هایی که دارای ریشه‌های سفید رنگ در وسط بافت خود میوه هستند برای تهیه پودینگ استفاده نکنید. به طور معمول ریشه‌های سفید رنگ به خوبی با باقی مواد ترکیب نمی‌شوند و در هنگام میل کردن دسر حس خوبی به فرد منتقل نمی‌کنند.

نحوه تزئین پودینگ هندوانه

  1. برای تزئین پودینگ هندوانه‌تان می‌توانید از شکلات سفید به شکل‌های مختلف: تکه‌های کوچک یا رنده شده هم استفاده کنید.
  2. یکی از تزئینات دیگر پرطرفدار پودینگ هندوانه که کالری کمتری هم دارد، تزئین با برگ نعنا و اسلایس‌های گرد شده لیمو ترش است.

جمع بندی

این دسر با‌ ظاهر زیبا و طعم خنک و خوشمزه‌ای که دارد، مورد علاقه اغلب افراد به ویژه کودکان است. از خوبی‌های این دسر خوشمزه می‌توان به ارزان بودن مواد اولیه، در دسترس بودن تقریبا همیشگی و روش سریع و ساده تهیه در منزل اشاره کرد. با کمی خلاقیت و ذوق هنری می‌توانید پودینگ هندوانه را به شکل‌های مختلف تزیین کنید و از سرو آن به همراه طعم‌های مختلف لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا