طرز تهیه پچ پچ شکلاتی خیلی راحت و فوری

درست کردن یک پچ پچ خوشمزه وراحت فوری در خانه.

به گزارش پارسینه پلاس؛ شیرینی ها و کیک ها برای میان وعده گزینه بسیار خوبی هستند بخصوص پچ پچ شکلاتی که فوق العاده خوشمزه و نرم است و تهیه آن در خانه کار بسیار ساده ی است و شما می توانید با چند قلم مواد به راحتی آن را در خانه تهیه کنید برای راحتی شما همه مواد هم به پیمانه و هم به گرم گفته شده است که بتوانید به سادگی اندازه گیری کنید.

مواد لازم
تخم مرغ ۱ عدد
شکر ۲ ق سوپ خوری معادل ۲۳ گرم
خمیر مایه فوری ۱۰ گرم معادل ۱ ق سوپ خوری
کره یا مارگارین ۶۰ گرم معادل ۳ ق سوپ خوری
شیر ۷۵ گرم معادل ۱/۳ لیوان
نمک ۴ گرم معادل ۱/۲ ق چای خوری
وانیل کمی
آرد نول ۲۳۰ گرم معادل ۲ پیمانه
شکلات صبحانه به مقدار لازم

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

در تهیه این خمیر از مایه خمیر فوری استفاده شده است که مستقیم با مواد مخلوط می شود ولی اگر ندارید می توانید ابتدا با شیر و کمی شکر عمل بیاورید و بعد با مواد مخلوط کنید ولی اگر دارید همه مواد را به غیر از کره و شکلات و آرد داخل یک کاسه بریزید و خوب مخلوط کنید و بعد کم کم ارد را اضافه کنید.

مرحله دوم: استراحت خمیر

وقتی خمیر جمع شد باید کره را اضافه کنید و حالا چه با دست چه دستگاه باید خمیر را برای ۱۵ دقیقه حسابی ورز دهید تا کاملا نرم و لطیف شود و بعد خمیر را به شکل توپ در بیاورید و داخل کاسه قرار دهید و روی خمیر را بپوشانید و برای ۱ ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

مرحله سوم: باز کردن خمیر

بعد از ۱ ساعت خمیر را روی سطح آرد پاشی شده باز کنید و به شکل مستطیل خمیر را در بیاورید و روی آن را شکلات صبحانه دلخواه خود را بزنید و خمیر را ابتدا از سمت راست به وسط تا بزنید و بعد سمت چپ را بیاورید و کمی وردنه بکشید و به شکل مثلث برش بزنید و رول کنید.

مرحله چهارم: پخت پچ پچ شکلاتی

در ادامه باید پچ پچ شکلاتی را داخل سینی فر قرار دهید و روی آن را بپوشانید و در دمای محیط برای ۱ ساعت زمان دهید تا استراحت کند و بعد روی خمیر را رومال کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۲۰۰ درجه فر گازی بگذارید تا پخته شود و در انتها گریل را روشن کنید و بعد از خنک شدن از روی سینی جدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا