طرز تهیه چیز کیک با پایه کیک ساده بدون رویه ژله

طرز تهیه چیز کیک با پایه کیک را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

به گزارش پارسینه پلاس، چیز کیک ها اتواع و اقسام بسیاری دارند و شما می توانید در مدل ها و مزه های مختلف تهیه کنید، اما ساده ترین و راحت چیز کیک با پایه کیک است که کاملا حالت بیسکویتی دارد و می توانید به راحتی این چیز کیک را در خانه تهیه کنید. این چیز کیک نیازی به ژلاتین ندارد و با یک بسته ژله تهیه می شود و برای تزیین می توانید از انواع میوه ها استفاده کنید.

مواد لازم برای پایه کیک
آرد ۳۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
پودر قند ۴ ق غذا خوری
کره یا روغن جامد یا روغن قنادی ۱۵۰ گرم
وانیل نوک چاقو
مواد لازم
پنیر خامه ای یا ماسکارپونه ۳۰۰ گرم
خامه صبحانه ۳۰۰ گرم
شیر سرد ۱.۵ لیوان
آب لیمو ترش ۲ ق غذا خوری
پودر قند ۴ ق غذا خوری
ژله آلورا ۱ بسته
آبجوش ۱/۲ لیوان

 

مرحله اول: تهیه مواد کیک

کره را با پودر قند مخلوط کرده بعد با همزن یک دقیقه میزنیم تخم مرغ و وانیل را اضافه کرده حدود ۷ تا ۸ دقیقه میزنیم تا سفید و پفکی شود حالا آردی که ۲ بار الک کردید را آروم آروم اضافه کرده شروع به مخلوط کردن کنید با سر انگشتت هامون ورزدهید تا کمی انسجام پیدا کند خیلی ورز ندهید که روغن نندازد.

۲مرحله دوم: پخت کیک

یکم این خمیر بافتش سفت و بیسکویتی هست کف قالب کمر بندی مون را چرب کرده خمیر را کف ظرف به قطر ۲ سانت پهن کرده با پشت قاشق شروع کنید به صاف کردن و با چنگال روی خمیر سوراخ ایجاد کنید تا پف نکند. میتونید خمیر را به دیواره های ظرف هم بچسبانید اینطوری مواد چیز کیک وسط ظرف قرار گرفته و دور تا دور چیز کیک مون را یه لایه نازک کیک هست. ۱۰ دقیقه قبل فر را روشن کرده روی ۱۸۰درجه قراردهید به مدت ۲۰ دقیقه این کیک چون خیلی نازک هست زود می پزد دقت کنید نسوزد. اجازه دهید کیک سرد شود.

۳مرحله سوم: تهیه لایه پنیری

حالا یه بسته ژله را با نصف لیوان آبجوش خوب مخلوط کرده روی بخار کتری قرار داده تا خوب حل بشه ۴ قاشق غ پودر قند را به ژله اضافه کرده پنیر را با همزن دستی هم بزنید تا نرم و یکدست شود بعد خامه را اضافه کرده بعد آبلیمو را اضافه کنید اگر لیموی تازه در دسترس داشتید یک قاشق چایخوری رنده خیلی ریز پوست لیمو به این مواد اضافه کنید عطرش بی نظیر می شود.حالا شیر سرد را آروم آروم‌ اضافه کرده.اجازه بدین اون ژله کاملا سرد شود و به پنیر و شیر اضافه کنید خوب هم بزنید تا صاف و یکدست شود.بعد مواد را رویه لایه کیک بریزید و به مدت ۱۲ ساعت در یخچال قرار داده و نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا