طرز تهیه کاپ کیک آلبالو خوشمزه و عالی

درست کردن یک کاپ کیک خوشمزه و عالی برای مهمانی های خاص و مجلسی.

به گزارش پارسینه پلاس: کاپ کیک آلبالو یکی از انواع کاپ کیک های بسیار خوشمزه و راحت و تابستانی می باشد که شما می توانید با آلبالو تازه یا فریزر شده تهیه کنید. شما می توانید این کاپ کیک را به صورت ساده و با طعم وانیلی تهیه کنید و یا با افزودن کمی پودر کاکائو نوع شکلاتی آن را تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک آلبالو
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ پیمانه
کره ۱۲۰ گرم
روغن مایع ۳ ق غذا خوری
آرد ۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
وانیل ۱/۲ ق چای خوری
شیر ۱/۲ پیمانه
آلبالو بدون هسته ۱ پیمانه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را اندازه گیری کنید و در دمای محیط قرار دهید. برای انداره گیری مواد بهتر است یک لیوان دسته دار فرانسوی یا پیمانه آشپزی استفاده کنید و مواد را اندازه گیری کنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید و کنار قرار دهید. آلبالو را هسته گیری کنید و به همراه ۱ ق غذا خوری آرد مخلوط کنید و کنار قرار دهید.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه باید تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه بریزید و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و بهتر است در طول هم زدن با لیسک مواد را دورگیری کنید تا خوب هم بخورد. در ادامه کره و روغن ر اضافه کنید و برای ۲ دقیقه هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کاپ کیک

مواد در حد مخلوط شدن هم زدن بزنید. سپس شیر را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید و در نهایت باید آرد و بیکینگ پودر مخلوط شده را طی سه مرحله اضافه کنید و در حد مخلوط شدن با لیسک یا دور کند همزن برقی بزنید و در انتها آلبالو را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت کاپ کیک آلبالو

کپسول ها را داخل قالب مافین قرار دهید و به اندازه ۲/۳ قالب را پر کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود و در انتها گریل را روشن کنید تا روی کاپ کیک آلبالو طلایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا