طرز تهیه کاپ کیک موکا خوشمزه مجلسی

آموزش درست کردن یک کاپ کیک موکا خوشمزه و عالی .

به گزارش پارسینه پلاس،یکی از خوشمزه ترین کاپ کیک ها می باشد مخصوصا افرادی که طعم و مزه قهوه را دوست دارند این کاپ کیک را نیز دوست خواهند داشت. کاپ کیک به کیک های کوچکی گفته می شود که به صورت تک نفره سرو می شود و می توانید داخل فر و یا به روی گاز نیز تهیه کنید و با فیلینگ دلخواه آن را تزئین کنید. حتما کاپ کیک را بعد از گذشت ۳۰ دقیقه با خلال دندان چک کنید تا زیاد در فر نماند و خشک شود. بافت کاپ کیک موکا بسیار پنبه ای و پوک است و اگر شما همزن ندارید نیز می توانید این کاپ کیک را تهیه کنید.

مواد لازم

آرد ۲ پیمانه
شکر ۱ و ۱/۲ پیمانه
پودر کاکائو ۳/۴ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ و ۱/۲ ق چای خوری
نمک ۱/۸ ق چای خوری
قهوه اسپرسو یا نسکافه فوری ۲ ق چای خوری
آب جوش ۱ پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد درشت
وانیل پودری ۱/۲ ق چایخوری
خامه صبحانه ۱/۲ پیمانه
روغن مایع ۱/۲ پیمانه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد لازم را در محیط قرار دهید تا هم دما شوند. فر را روشن کنید تا گرم شود. داخل قالب مافین کپسول های کاغذی قرار دهید و آن را آماده کنید. آرد را الک کرده و کنار بگذارید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد خشک

در شروع کار آرد و نمک، بیکینگ پودر و پودر قهوه یا نسکافه و با هم مخلوط و ۱ بار الک کنید سپس شکر را به مواد اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا مخلوط شوند.

مرحله سوم: هم زدن تخم مرغ

در ظرفی دیگر تخم مرغ ها را به همراه وانیل با همزن دستی یا برقی بزنید تا از لختگی خارج شود سپس خامه و روغن مایع را اضافه کنید در انتها آب جوش را افزوده و خیلی سریع هم بزنید تا تخم مرغ داخل آبجوش پخته نشوند و مخلوط کشدار و از حالت روان بودن کمی خارج شود.

مرحله چهارم: تهیه مایه کاپ کیک موکا

حالا مخلوط تخم مرغی را به مواد خشک اضافه کنید و خوب با همزن دستی هم بزنید تا مخلوط یکدستی بدست بیاد حالا مواد کاپ کیک را داخل کپسول های کاغذی بریزید و دقت کنید ۲/۳ قالب را پر کنید تا در هنگام پخت از ظرف بیرون نریزید.

مرحله پنجم: پخت کاپ کیک موکا

در ادامه سینی قالب مافین را داخل فر از قبل گرم شده در دمای ۱۷۰ درجه به مدت ۴۰ دقیقه قرار دهید تا پخته و پف کنند بهتر است قبل از خارج کردن از فر با خلال دندان کاپ کیک را چک کنید سپس ار فر خارج کنید و به دلخواه تزئین کنید.

منبع : پارسی دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا