طرز تهیه کروسان شکلاتی خانگی خوشمزه و عالی

آموزش درست کردن یک کروسان شکلاتی خوشمزه و عالی این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

به گزارش پارسینه پلاس، برای شما همراهان عزیز این بار یک نان خوشمزه آورده است به نام نان کروسان. کروسان نوعی نان است که با خمیر و شکلات تکه ای تهیه می شود و برای تزئین از سس شکلاتی نیز بر روی کروسان استفاده میکنند. کروسان می تواند یک پیشنهاد عالی برای میان وعده در منزل و یا سرکار باشد، همینطور کروسان می تواند یک پیشنهاد خوب برای کودکان نیز باشد. داخل نان کروسان را حتی می توانید با سبزیجات هم پر کنید و یا با انواع سالاد مرغ و یا سالاد الویه و دیگر سالاد ها که در نظر دارید، می تواند یک ساندویچ به سبک کروسان آماده کنید.

مواد لازم
شیر یا آب ۱ فنجان
شکر ۱ ق غذا خوری
خمیر مایه ۱ ق غذا خوری
روغن ۱/۳ پیمانه
نمک ۱ ق چای خوری
آرد ۳ پیمانه
شکلات تخته ای به مقدار دلخواه
پودر کاکائو و شکلات به مقدار لازم
شکر ۱ قاشق غذا خوری
شیر ۱ فنجان

مرحله اول: آماده سازی خمیر مایع

شیر ولرم شده را در یک کاسه بریزید و شکر را به همراه خمیر مایه به شیر اضافه کنید و هم بزنید. زمان دهید تا خمیر مایه عمل کند.

مرحله دوم: آماده سازی خمیر کروسان

آرد را به همراه نمک الک کرده و در یک کاسه بریزید و وسط آرد را خالی کنید. روغن را به همراه خمیر مایع عمل آماده به وسط آرد بریزید و با دست مواد را به خرد هم بدهید تا با هم مخلوط شوند و یک خمیر لطیف به دست آید. روی خمیر را با دستمال نخی بپوشانید و در جای گرم قرار دهید تا حجم خمیر دو برابر شود.

مرحله سوم: پیچیدن کروسان

بعد از مدت زمان استراحت، خمیر را بر روی میز کار آرد پاشی شده قرار دهید و با کمک وردنه خمیر را باز کنید و خمیر را به شکل مثلثی برش دهید. از شکلات دلخواه بر روی خمیر نان بگذارید و از یک سمت نان را بچینید تا نان کروسان شما برای پخت آماده شود. به همین ترتیب همه نان کروسان ها را آماده کنید.

مرحله چهارم: پخت کروسان شکلاتی

کروسان های شکلاتی را داخل سینی فر قرار دهید و در فر از قبل گرم شده با حرارت ۱۵۰-۲۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه زمان دهید تا کروسان ها پخته شود. بعد از پایان پخت با استفاده از پودر کاکائو و شیر و شکر سس شکلاتی را آماده کنید و بعد از خنک شدن کروسان شکلاتی، سس شکلات را بر روی آن بریزید و در یخچال قرار دهید تا سس شکلات خودش را بگیرد و در هنگام سرو چکه نکند. نان کروسان شکلاتی را می توانید به همراه نوشیدنی دلخواه سرو کنید.

منبع: پارسی دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا