طرز تهیه کمپوت انگور سبز، سیاه و قرمز راحت و فوری

طرز تهیه کمپوت انگور را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

به گزارش پارسینه پلاس، کمپوت های یکی از روش های نگهداری از میوه مورد علاقه ما ایرانی ها کمپوت کردن می باشد که فوق العاده راحت و ساده است و اگر شما همه نکات را رعایت کنید می توانید خیلی ساده و سریع یک کمپوت عالی در خانه تهیه کنید. این کمپوت خوشمزه با انگور تهیه می شود و شما می توانید به دلخواه از هر نوع انگوری که دوست دارید سبز، سیاه، قرمز استفاده کنید و این کاملا سلیقه ی می باشد.

مواد لازم
انگور دلخواه ۵۰۰ گرم
آب جوشیده سرد شده به مقدار لازم
شکر برای هر شیشه ۲ الی ۳ ق غذا خوری

۱مرحله اول: آماده سازی انگور
اول باید انگور دلخواه خود را دونه کنید بعضی ها به صورت خوشه ی نیز کمپوت می کنند که دلخواه است و بعد باید دانه های انگور را شسته و داخل آبکش قرار دهید و بعد روی دستمال قرار دهید تا کاملا خشک شود.

۲مرحله دوم: ریختن داخل شیشه
از قبل مقداری آب بگذارید تا جوش بیاید و سرد شود. شیشه های تمیز و عاری از هر گونه چربی را بردارید و انگور ها را داخل آن بریزید و بعد آب جوشیده سرده شده را با شکر مخلوط کنید و داخل شیشه را پر کنید، سر شیشه دقت کنید کمی خالی بگذارید و پر نکنید حالا درب شیشه را محکم ببندید بهتر است از درب فلزی استفاده کنید که اصلا هوا داخل کمپوت نشود.

۳مرحله سوم: تهیه کمپوت انگور
در ادامه باید داخل یک قابلمه آب بریزید و شیشه ها را به صورت وارانه داخل آن قرار دهید و بگذارید تا برای ۱۰ دقیقه بجوشد و درب آن کاملا پلمب شود و بعد به صورت ورانه روی یک دستمال نخی قرار دهید و بگذارید برای ۲۴ ساعت در آشپزخانه باقی بماند و بعد در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا