طرز تهیه کوبیده میگو راحت و نرم با طعم زعفران

طرز تهیه کوبیده میگو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

به گزارش پارسینه پلاس، اگر بچه ها و اعضای خانواده شما میگو نمی خورند و ار این غذای دریایی به دلیل مزه و طعم آن اجتناب می کنند کوبیده میگو را خیلی راحت تهیه کنید زیرا اصلا متوجه طعم و مزه این غذا نمی شوند بخصوص بچه های که بد غذا هستند و میگو مصرف نمی کنند حتما این کوبیده را تست کنید و به همراه یک پلوی زعفرانی سرو کنید و از خواص خوب میگو بهرمند شوید.

مواد لازم
میگو سایز متوسط ۵۰۰ گرم
پیاز درشت رنده و اب گرفته شده ۱ عدد
سیر ۱ حبه به دلخواه
نمک ، پودر انبه ، فلفل قرمز یا پاپریکا به مقدار لازم
زعفرون دمکرده غلیظ ۱ ق غذا خوری
طرز تهیه کوبیده میگو

۱مرحله اول: آماده سازی
ابتدا باید میگو ها را بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی خارج شود. پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و حدود ۷۰ درصد آب پیاز را با دست بگیرید.

۲مرحله دوم: میکس کردن مواد
در ادامه باید از یک خردکن یا ۱۲۳ استفاده کنید، سپس میگو ها را به همراه ادویه ها و کمی زعفران و پیاز و سیر داخل خرد کنید و بریزید و مواد را خوب میکس کنید تا خمیری شکل و یکدست شود و حتما بین کار دورگیری کنید تا حسابی مواد به صورت یکدست هم بخورد.

۳مرحله سوم: سرخ کردن
برای این که کباب های یکدستی داشته باشید می توانید از کباب زن استفاده کنید و مایه کوبیده میگو را داخل آن بریزید و برای نیم ساعت در فریزر قرار دهید و بعد داخل تابه سرخ کنید و یا می توانید تابه را چرب کنید و مواد کوبیده را داخل آن پهن کنید و با کمک کاردک خط ایجاد کنید و روی حرارت قرار دهید و هر دو طرف را سرخ کنید و به دلخواه برای خوشرنگ شدن می توانید کمی زعفران روی کوبیده بزنید و به همراه گوجه و برنج سرو کنید.

منبع: پارسی دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا