طرز تهیه کوکی نسکافه ای با شکلات چیپسی

طرز تهیه کوکی نسکافه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

به گزارش پارسینه پلاس، کوکی ها جزء پر طرفدار ترین شیرینی ها در دنیا هستند مخصوص اگر با طعم های نسکافه و قهوه باشد که طعم دو چندان پیدا می کند. اگر دوست دارید یک کوکی خوشمزه و راحت در خانه با طعم نسکافه تهیه کنید این رسپی دقیق را دنبال کنید و به همراه یک لیوان چای یا لاته برای عصرانه یا مهمانی ها خود سرو کنید. بافت این کوکی چون با روغن مایع می باشد ترد و خوشمزه است و همه مواد به پیمانه گفته شده است تا دسترسی راحت تری داشته باشید.

مواد لازم

شکر ۱/۲ پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
روغن مایع ۱/۳ پیمانه
وانیل ۱/۲ ق چای خوری
شکلات چیپسی ۱/۳ پیمانه
نسکافه گلد ۱ ق غذا خوری
آرد سفید ۱ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و بعد آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود. نسکافه گلد را داخل یک ظرف بریزید و با ۱ ق غذا خوری آب جوش مخلوط کنید و هم بزنید تا باز شود و کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

۲مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه باید تخم مرغ را به همراه واینل و شکر و روغن مایع داخل یک کاسه ریخته و با همزن دستی یا برقی بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شود و بعد نسکافه را اضافه کنید سپس شکلات چیپسی را نیز اضافه کنید و مواد را باهم مخلوط کنید.

۳مرحله سوم: تهیه خمیر کوکی

در ادامه باید مخلوط آرد و بیکینگ پودر را به مایه قبلی اضافه کنید و با قاشق مواد را مخلوط کنید و اگر در این مرحله خمیر شل بود می توانید ۲ تا ۳ ق غذا خوری آرد اضافه کنید ولی دقت کنید خمیر این کوکی کمی چسبناک است و باید برای ۱۰ دقیقه در فریزر قررا دهید تا بدست نچسبد.

۴مرحله چهارم: پخت کوکی نسکافه ی

در ادامه از مواد خمیر به اندازه گرد بردارید و داخل سینی کاغذ روغنی یا کف تابه دو طرفه کاغذ روغنی قرار دهید و کمی با انشگت پهن کنید و در طبقه وسط فر به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با دمای ۱۷۰ بگذارید تا پخته شود و برای پخت بدون فر نیز واشر تابه دو طرفه را خارج کنید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا کمی زیر کوکی تغییر رنگ دهد و بعد از سرد شدن از روی کاغذ جدا کنید و در ظرف دربسته نگهداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا