طرز تهیه کیک خیس موزی شکلاتی با گردو

طرز تهیه کیک خیس موزی شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

به گزارش پارسینه پلاس، کیک های خیس بسیار خوشمزه و ساده هستند و به دلیل بافت نرمی که دارند بسیار محبوب هستند و به کیک های کافی شاپی بیشتر شهرت دارند اما این بار قرار است از ترکیب کیک خیس و موز و گردو یک کیک خیس فوق العاده تهیه کنیم که طعم و مزه عالی دارد و شما می توانید در قالب لوف یا گرد ساده تهیه کنید و برای مهمانی و دورهمی خود به همراه یک فنجان چای یا قهوه سرو کنید.

 

مواد لازم

آرد ۱ و ۳/۴ پیمانه
پودر کاکائو ۳/۴ پیمانه
شکر ۲ لیوان
بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
جوش شیرین ۱ ق چای خوری
تخم مرغ ۲ عدد
موز له شده ۱ لیوان
شیر ۱/۲ لیوان
روغن ۱/۲ لیوان
آب گرم ۱ لیوان
گردو خرد شده به مقدار لازم
وانیل کمی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد کیک را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و بعد به کمک یک پیمانه یا لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود و برای پخت بدون فر نیز باید یک قابلمه را چرب کنید و روی شعله پخش کن بگذارید تا گرم شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد خشک

در ادامه باید داخل یک کاسه مواد خشک که شامل آرد و پودر کاکائو و بیکینک پودر و جوش شیرین است باهم مخلوط و سه بار الک کنید و در انتها به آن شکر اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط شود. این مواد خشک را کنار قرار دهید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد تر کیک

در ادامه باید تخم مرغ را به همراه وانیل کمی بزنید تا از لختگی خارج شود و بعد موز های له شده را اضافه کنید و در ادامه روغن و شیر و آب گرم را به ترتیب اضافه کنید و در حد مخلوط شدن واد را هم بزنید سپس باید مواد خشک مرحله دوم را به صورت تدریجی به مواد اضافه کنید و با لیسک یا همزن دستی مواد را هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود. در انتها گردو خرد شده را نیز به مواد کیک اضافه کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک

برای پخت کیک باید از قالب لوف یا گرد ۲۰ سانتی استفاده کنید و کف قالب را کاغذ روغنی قرار دهید و دور قالب را به اندازه ۱ سانت چرب کنید و مواد کیک را داخل قالب ریخته و برای ۵۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود و برای پخت بدون فر نیز باید مواد را داخل قابلمه ریخته و دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت زمان دهید تا کیک پخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا