طرز تهیه کیک کرمدار با سس نسکافه ای خوشمزه

آموزش درست کردن یک کیک خوشمزه و عالی این آموزش خوشمزه را از دست ندهد.

به گزارش پارسینه پلاس، کیک های شکلاتی یکی از محبوب‌ترین و لذیذترین انواع کیک‌هاست که به راحتی در خانه می‌توانید آن را تهیه کنید. این کیک با مزه‌ ی شکلات بی‌نظیر و عطر و طعم دلپذیر شکلات، برای هر مناسبتی و حتی بدون دلیل خاصی، یک گزینه عالی برای لذت بردن از مراسم و جشن‌ ها است. اما این بار قرار است از ترکیب یک کیک شکلاتی با کرم مخصوص استفاده کنید و یک کیک کافی شاپی و حرفه ای را به شما یاد دهیم که مهمون همیشگی شما خواهد بود.

مواد لازم برای کیک
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ لیوان
روغن مایع ۱/۲ لیوان
شیر ۱ لیوان
آرد ۱.۵ لیوان
پودر کاکائو ۳ ق غذا خوری
بیکینگ پودر ۲ ق مربا خوری
مواد لازم برای کرم روی کیک
شیر یک لیتر
کره صدو بیست و پنج گرم
آرد یک لیوان
شکر یک لیوان
وانیل کمی
برای مرطوب کردن کیک
آب جوش دو لیوان
نسکافه فوری یک قاشق غذاخوری
شکر یک قاشق غذاخوری
مواد لازم برای سس شکلات

نشاسته دو قاشق غذاخوری
شیر دو فنجان
پودر کاکائو سه قاشق غذاخوری
شکر نصف لیوان
کره یک قاشق غذاخوری

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و بعد به کمک پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیزی کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود.

مرحله دوم: تهیه سس شکلاتی

در ادامه همه مواد سس شکلاتی به جز کره را در قابلمه ای مناسب میریزیم و روی شعله ملایم هم میزنیم تا غلیظ شود و از روی اجاق برداشته و کره را اضافه کرده و هم می زنیم و کنار می گذاریم تا خنک شود.

مرحله سوم: تهیه کیک

برای کیک تخم مرغ و شکر را پنج دقیقه با همزن بزنید تا کف کند روغن مایع و شیر را اضافه کرده در حد هم زدن هم بزنید آرد و کاکائو و بکینگ پودر را الک کرده و به آن اضافه کنید و با لیسک هم بزنید و در قالب فر چرب شده بریزید. در فر از قبل گرم شده با ۱۸۵ درجه به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه زمان دهید تا پخته شود.در حین پخت کیک کرم رویی را آماده کنید.

مرحله چهارم: تهیه کرم مخصوص

آرد را به کره آب شده اضافه کرده، دو تا سه دقیقه تفت دهید شیر را اضافه کرده و تفت دهید تا غلیظ شود، وقتی شروع به جوشیدن کرد، شکر را اضافه می کنیم، و کمی تفت دهید بعد از چند دقیقه، کمی وانیل را اضافه کنید و آن را از روی اجاق گاز بردارید.

مرحله پنجم: تهیه کیک کرمدار نسکافه ای

مخلوط آب و نسکافه و شکر را روی کیک پخته شده میریزیم، سپس کرم را اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید. سپس سس شکلات رو از مخلوط کن رد کنید تا یکدست شود و بعد به روی کیک انتقال دهید و به مدت ۱۵ دقیقه در یخچال استراحت دهید و بعد برش بزنید و به دلخواه تزیین و سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا