مراحل و هزینه ثبت برند بین المللی مادرید ۲۰۲۴

با ثبت برند بین‌المللی، می‌توانید نام تجاری و کسب‌وکار خود را به جهانیان معرفی کنید. برای آشنایی بهتر و کامل‌تر با فرآیند ثبت برند بین‌المللی، توصیه می‌کنیم در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

راهنمای ثبت برند بین‌المللی موضوعی است که قصد داریم به‌طور کامل و جامع در این مقاله به آن بپردازیم و آن را بررسی کنیم. در حال حاضر، ثبت برند برای بسیاری از کسب‌وکارها از اهمیت زیادی برخوردار است. این اهمیت به دلیل نقش کلیدی بازاریابی و تأثیرات مثبت ثبت برند در این حوزه است. با ثبت برند بین‌المللی، می‌توانید نام تجاری و کسب‌وکار خود را به جهانیان معرفی کنید. برای آشنایی بهتر و کامل‌تر با فرآیند ثبت برند بین‌المللی، توصیه می‌کنیم در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

اصول و راهنمای ثبت برند بین المللی

به گفته آموزش‌های مؤسسات ثبتی نظیر ثبت سفیر، ثبت برند و علامت تجاری وسیله‌ای است برای ایجاد تمایز بین خدمات و محصولات مختلف کسب‌وکارها. ثبت برند جهانی، علاوه بر اینکه به معرفی خدمات و محصولات شما کمک می‌کند، باعث گسترش و توسعه کسب‌وکار در مقیاس جهانی نیز می‌شود.

این موضوع در حوزه بازاریابی بسیار مهم است. برای این کار، شما می‌توانید به سادگی به سامانه ثبت برند مراجعه کرده و نام تجاری خود را ثبت کنید. یکی از نکات کلیدی در راهنمای ثبت برند بین‌المللی این است که به طرح و رنگ لوگوی برند خود توجه کنید.

این اقدام باعث می‌شود که برند شما در سطح جهانی محبوبیت بیشتری پیدا کرده و به مرور زمان شناخته‌تر شود. بررسی راهنمای ثبت برند بین‌المللی نشان می‌دهد که امروزه این فرآیند بسیار آسان‌تر از گذشته است.

علت این موضوع این است که در گذشته برای ثبت برند بین‌المللی، افراد و کسب‌وکارها باید به نهادهای خاص یا اتحادیه‌هایی در کشورهای دیگر مراجعه می‌کردند؛ اما اکنون می‌توان به صورت آنلاین و از طریق سامانه‌های مربوطه، برند خود را بدون خروج از کشور و حتی از منزل به صورت بین‌المللی ثبت کرد.

پیش از اقدام به ثبت برند باید استعلام برند انجام شود که آیا برند قابل ثبت است یا خیر. با استعلام برند میتوان متوجه شد که آیا این برند توسط شخص دیگری ثبت شده و آیا امکان ثبت این برند هست؟

به نقل قول از موسسه ثبتی سفیر، آموزش استعلام برند داده شده و می‌توان از خدمات استعلام برند این موسسه به طور رایگان استفاده کرد.

مزایای ثبت کردن برند به صورت بین المللی کدام اند؟

ثبت برند به صورت بین‌المللی مزایای متعددی برای کسب‌وکارها به همراه دارد که در ادامه به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

۱- دسترسی به بازار هدف بزرگ‌تر

۲- توسعه و رشد کسب‌وکار

۳- کسب اعتبار بیشتر در کشورهای دیگر

۴- افزایش میزان شهرت و شناخته شدن

۵- تسهیل فرآیند اخذ اقامت در کشورهای دیگر

۶- حفاظت قانونی در برابر نقض برند توسط افراد دیگر

۷- ایجاد فرصت‌های بیشتر برای کسب درآمد و افزایش شهرت

۸- جلوگیری از ثبت برند شما در سایر کشورها و موارد مشابه

نکته مهم: بر اساس قوانین که در وب‌سایت ثبت سفیر ثبت شده، یکی از مهم‌ترین مدارکی که برای ثبت برند بین‌المللی نیاز دارید، کارت بازرگانی است. بنابراین، اگر برند شما لاتین یا بین‌المللی باشد، داشتن کارت بازرگانی الزامی خواهد بود.

بررسی هزینه ی ثبت بین المللی برند

هزینه ثبت برند بین‌المللی برای بسیاری از برندها اهمیت زیادی دارد. برای دسترسی آسان‌تر به لیست هزینه‌های ثبت برند به صورت بین‌المللی، می‌توانید به وب‌سایت‌های اداراتی که ثبت نام تجاری را انجام می‌دهند مراجعه کنید.

همچنین می‌توانید از کارشناسان حقوقی باتجربه در این زمینه برای آگاهی از هزینه‌های ثبت برند بین‌المللی کمک بگیرید. باید توجه داشت که هزینه ثبت برند بین‌المللی ثابت نیست و هر سال تغییر می‌کند. این هزینه تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد و بر اساس این عوامل تعیین می‌شود. برخی از این عوامل عبارتند از:

۱- استفاده از حروف لاتین در نام برند

۲- تعداد طبقات مربوط به برند

۳- هزینه مربوط به اظهارنامه

۴- هزینه چاپ آگهی در روزنامه‌های رسمی برای نوبت اول و دوم

۵- تعرفه و هزینه حق ثبت

۶- هزینه وکیل برای پیگیری امور حقوقی و موارد مشابه.

بررسی مراحل ثبت برند به صورت بین المللی

یکی از نکات کلیدی که در راهنمای ثبت برند بین‌المللی اهمیت دارد، توجه به مراحل ثبت برند به صورت بین‌المللی است. آگاهی از این مراحل می‌تواند روند ثبت برند را سرعت بخشد. مراحل به شرح زیر است:

۱- ثبت برند در داخل کشور

۲- دریافت کارت بازرگانی

۳- انتخاب کشورهایی که قصد دارید برند خود را در آن‌ها به ثبت برسانید

شایان ذکر است که می‌توانید این مراحل را به‌تنهایی انجام دهید یا از یک مشاور حقوقی یا وکیل کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا