معجزه این میوه در کاهش وزن!

پیش از هر چیز باید بگوییم که سیب یک میان‌وعده نسبتا کامل محسوب می‌شود. خوردن سیب معده را تا حدی پر می‌کند که تا چند ساعت بعدی احساس سیری کرده و نیازی به خوردن غذا نخواهید داشت.

به گزارش پارسینه پلاس، قطعا همه می‌دانید که سیب خواص زیادی دارد. عبارت «خوردن یک سیب در روز شما را از دکتر‌ها بی‌نیاز می‌کند» که در اکثر کشور‌ها رایج است، نشان از اهمیت خوردن روزانه سیب دارد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خوردن سیب خواص سیب در کاهش وزن است.
قطعا همه می‌دانید که سیب خواص زیادی دارد. عبارت «خوردن یک سیب در روز شما را از دکتر‌ها بی‌نیاز می‌کند» که در اکثر کشور‌ها رایج است، نشان از اهمیت خوردن روزانه سیب دارد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خوردن سیب خواص سیب در کاهش وزن است.

آیا سیب لاغر می‌کند؛ کاربرد سیب در کاهش وزن چیست؟

پیش از هر چیز باید بگوییم که سیب یک میان‌وعده نسبتا کامل محسوب می‌شود. خوردن سیب معده را تا حدی پر می‌کند که تا چند ساعت بعدی احساس سیری کرده و نیازی به خوردن غذا نخواهید داشت. خوردن سیب‌های شیرین به خاطر قندی که دارند، تمایل به خوردن شیرینی‌جات را نیز در انسان کاهش می‌دهد.
از آن‌جا که حدودا ۸۵ درصد سیب را آب تشکیل می‌دهد، منبع خوبی برای تامین آب بدن محسوب می‌شود. خوردن آب زیاد به لاغری کمک بسیاری می‌کند. هنگامی که رطوبت کافی به ماهیچه‌ها برسد، چربی‌های اضافه راحت‌تر آب می‌شوند. در ضمن کالری آب صفر است و جزو معدود خوراکی‌هایی محسوب می‌شود که با خیال راحت از بابت کالری خورده می‌شوند.

یکی دیگر از مواد مغذی تشکیل‌دهنده سیب فیبر است. اگر در روز یک سیب بخورید، ۱۱ الی ۱۶ درصد از فیبر روزانه مورد نیازتان تامین می‌شود. ۱۶ درصد مربوط به خانم‌ها و ۱۱ درصد نیز متعلق به آقایان است. یکی از وظایف فیبر کمک به هضم غذا و پاکسازی دستگاه گوارش و روده‌هاست؛ بنابراین فیبر سیب نیز یکی دیگر از عوامل کاهش وزن محسوب می‌شود.

خواص سیب؛ خوردن سیب دوست‌داشتنی چه مزایایی دارد؟

سیب در بین سایر میوه‌ها از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است. میزان فیبر، آنتی‌اکسیدان و ویتامین سی موجود در سیب به طور محسوسی از بسیاری میوه‌ها بیشتر است. از مهم‌ترین خواص سیب علاوه بر کمک به لاغری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تقویت سیستم ایمنی بدن
درمان دیابت
تصفیه کبد
پیشگیری از آلزایمر
کاهش کلسترول بد خون
پیشگیری از آسم
بهبود سلامت چشم
پیشگیری از سرطان
پیشگیری از بیماری‌های قلبی
بهبود سلامت استخوان

این نکته را به یاد داشته باشید که سیب‌های رنگی با وجود اینکه همگی برای سلامت بدن مفید هستند، هر کدام با توجه به رنگشان خاصیت ویژه‌ای دارند. سیب قرمز بیشتر برای کم‌خونی و مشکلات مربوط به رحم مناسب است. در حالی که سیب‌های زرد و سبز بیشتر در کنترل بیماری‌های کلیه، کبد، کیسه صفرا و کنترل فشار خون کاربرد دارند. از طرفی طعم سیب در طبعش دخیل است. سیب‌های شیرین طبع گرم و نسبتا‌تر دارند و طبع سیب‌های ترش سرد است.

بهترین زمان خوردن سیب برای لاغری؛ آیا سیب را باید ناشتا خورد؟

احتمالا شنیده‌اید که خوردن سیب در هنگام صبح مزایای زیادی دارد. خوردن سیب ناشتا، یعنی با معده خالی، نه‌تن‌ها باعث کاهش وزن و لاغری می‌شود، بلکه سبب جذب زودتر و بیشتر ویتامین سی موجود در بدن شود. از طرفی خوردن سیب ناشتا به سفید شدن دندان‌ها هم کمک می‌کند. اگر مشکل تپش قلب دارید، یکی از بهترین راهکار‌ها خوردن سیب ناشتاست. چون ریتم و تپش قلب را منظم می‌کند.

آیا با خوردن سیب می‌توان لاغر شد؟!

منبع: ساناپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا