معرفی بهترین و معروف ترین محله های دبی

کلان‌شهرها پر از عجایبی هستند که باید روزها و ماه‌ها وقت صرف شناختن و کشف آن‌ها کنید. هریک از شهرهای بزرگ در کشورهای مختلف رمز و رازهایی دارند و گوشه‌گوشه آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

کلان‌شهرها پر از عجایبی هستند که باید روزها و ماه‌ها وقت صرف شناختن و کشف آن‌ها کنید. هریک از شهرهای بزرگ در کشورهای مختلف رمز و رازهایی دارند و گوشه‌گوشه آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. مثلا شهر دبی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین شهرهای خاورمیانه، قسمت‌های مختلفی دارد که هریک زمین تا آسمان با یکدیگر متفاوت‌اند. اگر قصد سفر به دبی را دارید، خوب است قبل سفر محله‌های دبی را بشناسید و با چندتا از بهترین هتل‌ها مثل هتل کینگز پارک دبی آشنا شوید. اگر چیزی از بخش‌های مختلف شهر دبی نمی‌دانید، ما شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد. همراه ما باشید.

مروری بر قسمت‌های مختلف شهر دبی

آن‌چه‌که ما از شهر دبی می‌بینیم، معمولا تصویری از برج‌های بلند دبی است که سربه‌فلک کشیده‌ و نمایی مدرن به شهر بخشیده‌اند. بااین‌حال اگر سفری به دبی داشته باشید، خواهید دید که شهرهای دیگر امارات به‌غیراز دبی هم در همه قسمت‌ها به این شکل نیستند. در واقع علی‌رغم تمرکزی که امارات بر توسعه دبی داشته است، هنوز بسیاری از بخش‌های کشور بافت قدیمی دارند و از امکانات پیشرفته دبی بی‌بهره‌اند.

در شهر دبی هم قسمت‌هایی را خواهید دید که در آن‌ها خبری از آسمان خراش‌ها نیست و خانه‌های سنتی در گوشه و کنار شهر دیده می‌شوند. اگر می‌خواهید با تنوع شهری در دبی آشنا شوید، به ادامه مطلب و توضیحات درباره محله‌های دبی توجه کنید.

محله بستکیا

نخستین محله‌ای که درمیان محله‌های شهر به آن می‌پردازیم، بستکیا است. این محله این روزها با نام بر دبی شناخته می‌شود؛ اما در گذشته نام آن بستکیا بوده و بیشتر هم محل اقامت ایرانی‌ها شناخته می‌شده است. درواقع در قرن ۲۰ محله بستکیا رونق خود را مدیون تجار پارچه و مروارید ایرانی بوده است. چیزی که این روزها دبی را از سایر قسمت‌های شهر متمایز می‌کند، بافت سنتی آن است.

هر کسی که بخواهد کمی با تاریخ دبی آشنا شود، باید به آنجا سفر کند‌. طبیعتا با اقامت در هتل کینگز پارک دبی نمی‌توانید حس و حال دبی قدیم را لمس کنید؛ اما قدم‌زدن در پس کوچه‌های بستکیا شما را به قلب تاریخ می‌برد. بسیاری از بناهای تاریخی شهر دبی در این خطه واقع شده‌اند. باید بدانید که بستکیا در امتداد خور دبی قرار دارد. در این قسمت از شهر می‌توانید شاهد موزه‌ها و گالری‌های متعددی هم باشید.

محله دیره

محله دیره یکی دیگر از محله‌های دبی است که می‌تواند مکان مناسبی برای اقامت باشد. شما می‌توانید در هنگام رزرو هتل دبی، به محله دیره توجه داشته باشید؛ چرا که این قسمت از شهر، ترکیبی از بافت سنتی و مدرن را در کنار هم دارد؛‌ در حقیقت دیره یکی از محله‌های قدیمی عمان است که این روزها دستخوش تغییراتی شده و به‌سمت مدرنیته پیش می‌رود. به‌همین‌خاطر بخش‌هایی از محله هنوز بافت سنتی خود را حفظ کرده‌اند و بخشی دیگر، پر از آسمان‌خراش‌های لوکس هستند. هتل کینگز پارک دبی نیز در همین منطقه دیره واقع شده است.

باید بدانید که دیره در گذشته بورس طلا و جواهرات بوده و به‌همین‌خاطر است که هنوز هم بازار طلای دیره یکی از بهترین مراجع برای خرید طلا محسوب می‌شود. این قسمت از شهر، بهشت خانم‌هایی است که به طلا و جواهرات علاقه دارند و می‌خواهند زیباترین جواهرات را داشته باشند. علاوه‌بر آن بازار ادویه دیره هم از آن دست بازارهایی است که نباید تماشای رنگارنگی آن را از دست بدهید.

محله السطوه

محله السطوه از محله‌های نزدیک به بستکیا و جمیرا است که از دید مسافران، یکی از متفاوت‌ترین‌ها محسوب می‌شود. حتی اگر قصد دارید در هتل کینگز پارک دبی اقامت داشته باشید هم بد نیست سری به السطوه بزنید. چیزی که باعث خاص‌بودن این محله شده است، وجود انبوه مهاجران هندی و فیلیپینی در این محله است؛ به‌همین‌خاطر فرهنگ و سبک زندگی آن‌ها در محله جاری است و می‌توانید تجربه‌ متفاوتی در السطوه داشته باشید. غذاهای خوش عطر و طعم در کنار سواحل بکر، این خطه را به یکی از بهترین محله‌های دبی تبدیل می‌کنند.

بهترین محله‌ دبی برای اقامت کدام‌اند؟

هریک از محله‌هایی که نام بردیم، به‌نوعی خاص و متفاوت هستند، به‌همین‌خاطر می‌توانند برای اقامت در هتل های دبی مناسب باشند؛ اما درمیان تمام محله‌ها، مسافران اغلب محله مارینا را انتخاب می‌کنند. تصاویری که از دبی مدرن می‌بینید، تصاویر مارینا دبی هستند. این قسمت از شهر بسیار مدرن و چشم‌نواز است و با مجتمع‌ها و برج‌های متعدد پوشیده شده است. مارینا بهترین هتل های دبی را دارد و می‌توانید برای رزرو هتل دبی، آن را مدنظر قرار دهید. علاوه‌بر مارینا، منطقه جمیرا، میردیف، جبل علی و الممزر از دیگر محله‌های خوب دبی برای اقامت هستند.

سفر به دبی با همراهی فلای تودی آسان‌تر از همیشه است

برای آن‌که سفری آرام و آسوده به دبی داشته باشید، باید بلیط تهران دبی را از یک مرجع معتبر خریداری کنید و رزرو هتل دبی را هم به یک آژانس معتبر بسپارید. پلتفرم فلای تودی مرجعی است که همه این خدمات را به شما ارائه می‌کند تا به‌راحتی بتوانید برای سفر آماده شوید. کافی است خدمات مدنظرتان را از صفحه اصلی سایت انتخاب و اطلاعات موردنیاز را وارد سایت کنید. هریک از این خدمات در کمتر از ۵ دقیقه به شما ارائه خواهند شد و با کمترین هزینه می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم برای هر سفر داخلی و خارجی، فلای تودی را به‌عنوان همراه خود انتخاب کنید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ پارسینه پلاس در تهیه‌ محتوای این آگهی تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا