ناگفتههای یک فیلمبردار از بازار کار فیلمبرداری
کاش واقعا درآمد من انقدر بود اما اعداد دریافتی من اینا نیست واقعیت کار ما چیز دیگه ایه.
به گزارش پارسینه؛ تو کار ودینگ به خاطر حجم بالای کار نهایتا بتونی دو تا پروژه رو تو یه روز فیلمبرداری کنی.
و اینکه چون یه تیم از عکاس، فیلمبردار و ادیتور سر صحنه برای فرمالیته، ادیتور اصلی برای کل کار و مدیر پروژه و صاحب آژانس درگیر پروژه هستن حق السهم فیلمبردار اعدادی که گفتم نیست.
در مورد مبلغ تیزرهای شغلی و صنعتی این عددی که گفتم رو میشه گرفت، اما نه برای یه روز!
برای یکپروژه باید حداقل یک هفته رفتارشناسی مخاطب رو انجام بدی، سناریو بنویسی و در یکروز تصویرها رو بگیری.
و این عدد هم درسته که پروژه شخصی هست و برای خودت ولی باید حق الزحمه تیم همراهت و ادیتور همبدی وهمش برای خودت نیست.
کار ما ترکیبی از هنر و مارکتینگه و باید دانش بالایی داشته باشی تا بتونی کار زیاد بگیری.
من راحیل موحدیان تو پیجمبهتون علاوه بر آموزش عکاسی وویدئوگرافی از تجربیات بیش از یک دهه فعالیت در جهت گرفتن پروژه و سختی ها و چالش هاش صحبت میکنم.
منبع: @rahil_movahediyan