نرم کننده مو و ماسک مو چه تفاوت هایی دارند؟ کدام یک از آن ها بهتر است؟

یکی از مهم ترین فاکتورهای زیبایی در خانم ها و آقایان، داشتن موهای درخشان و زیبا است. برای حفظ زیباییتان باید همواره به نگهداری از موهای خود توجه داشته باشید.

نرم کننده ها و ماسک های مو از مهم ترین مواد تقویت کننده مو هستند. بررسی تفاوت بین نرم کننده و ماسک مو، برای استفاده بهتر از این متریال اهمیت دارد. هر یک از این مواد، خواص منحصر به فردی بر روی موها بر جای می گذارند و از مواد اولیه به خصوصی تشکیل شده اند. در سال های اخیر مواد مراقبتی مو تنوع بیشتری پیدا کرده‌اند و مدل های مختلفی از آن ها وارد بازارهای فروش شده اند. از این رو بسیاری از مردم برای انتخاب در میان این محصولات با مشکل روبرو می شوند. در این بخش به ارزیابی تفاوت بین این مواد می پردازیم.  

چرا مراقبت از مو اهمیت دارد؟

هر چقدر هم که از موهای خود مراقبت کنید، باز هم تحت تأثیر عواملی مانند تنش، استرس و… سلامت موها تحت تأثیر قرار می گیرد. استفاده روتین از روش های مراقبتی مو، تأثیر نامطلوب این عوامل را به حداقل می رساند. استفاده از روش های مراقبتی مو، برای پیشگیری از ریزش و ضعیف شدن تارهای مو انجام می شود. این روش های مراقبتی از سلامت موهای شما در برابر عوامل زیر محافظت می کنند:

  • سرما یا خشکی هوا همواره سبب تخریب موها می شود. با مراقبت از مو تأثیرگذاری این عوامل به حداقل می رسد.
  • با استفاده از این روش ها مواد شیمیایی موجود در آب سبب تخریب و ریزش موها نمی شوند.
  • آلودگی هوا یکی از مهم ترین عوامل آسیب زا برای موها است که با روش های مراقبتی مو، آسیب های ناشی از آن کاهش می یابند.
  • استفاده از خدمات رنگ مو، دکلره و… همواره کیفیت موها را تحت تأثیر قرار می دهد. کسانی که از این روش ها برای زیبایی موهای خود استفاده می کنند، باید از انواع ماسک مو، نرم کننده های تقویتی و… برای از بین بردن آثار منفی این مواد استفاده کنند.

با بررسی تفاوت بین نرم کننده مو و ماسک مو بهترین محصولات را برای مراقبت از موهای خود در برابر عوامل بالا پیدا خواهید کرد.

تفاوت بین نرم کننده و ماسک مو

ماهیت کلی انواع نرم کننده مو و ماسک مو، خواص و ویژگی های آن ها را تحت تأثیر قرار می دهد. شما می توانید هر یک از این متریال را با در نظر گرفتن نیازهای موهای خود به کار ببرید. تفاوت بین نرم کننده و ماسک مو با در نظر گرفتن برند سازنده و مدل هر یک از این محصولات مشخص خواهد شد. روش استفاده از این محصولات نیز با هم متفاوت است و هر یک به صورت اصولی مورد استفاده قرار می گیرند. انواع نرم کننده ها و ماسک های مو با استانداردهای زیر معرفی می شوند:

نرم کننده چیست؟

در خصوص ارزیابی تفاوت بین نرم کننده مو و ماسک مو، تعاریف کلی هر یک از این محصولات را بررسی می کنیم. در ساختار انواع نرم کننده ها از انواع روغن های تقویتی، نرم کننده ها، سیلیکون ها، مواد کاتیونی و… استفاده می شود. این محصولات بهداشتی در مرحله دوم شست و شوی مو مورد استفاده قرار می گیرند. این متریال برای حذف عرق و سلول های مرده پوست به کار می روند. نرم کننده ها برای حذف انواع کثیفی ها از پوست و موی سر تولید می شوند. با استفاده از نرم کننده ها شانه زدن موها بسیار ساده خواهد شد.

نرم کننده ها از ساقه ها و ریشه موها مراقبت می کنند و استفاده از آن ها برای محافظت از موها اهمیت دارد. با وجود خاصیت تمیز کنندگی نرم کننده ها، هیچ وقت نمی توانید نرم کننده موی خود را جایگزین شامپو کنید.

 

مزایا و کاربردهای نرم کننده مو

برای بررسی تفاوت بین نرم کننده و ماسک مو، برخی از مزایای مهم استفاده از این محصولات نیز مورد ارزیابی قرار می گیرند:

  • با استفاده از نرم کننده ها، نرمی و خوش حالتی مو در طولانی مدت حفظ خواهد شد.
  • با استفاده از این مواد پروتئین های مفیدی به موهای شما می رسند که سبب لطافت موها می شوند.
  • با استفاده از این مواد رشد موهای شما افزایش می یابد. متریال تقویتی مورد استفاده در نرم کننده، رشد موی شما را تحریک می کنند.
  • با استفاده از این محصولات، مواد مغذی بیشتری به موهای شما می رسند.
  • نرم کننده ها بهترین وسیله مراقبتی برای کسانی است که موهای فر دارند.
  • اگر تارهای موی شما به سرعت می شکنند، باید حتماً از نرم کننده ها استفاده کنید.
  • با استفاده از یک نرم کننده مناسب، درخشش موهای شما افزایش می یابد.

ماسک مو چیست؟

در خصوص بررسی تفاوت بین نرم کننده و ماسک مو، بررسی قابلیت های ماسک مو و مزایای استفاده از آن نیز اهمیت دارد. ماسک های مو از انواع گروه های ویتامینه، پروتئینی، روغن های تقویتی و… تشکیل شده اند که فواید این مواد را برای موهای شما افزایش می دهند. غلظت متریال مورد استفاده در ماسک مو اغلب بیشتر از نرم کننده ها و شامپوها است. با استفاده از یک ماسک موی استاندارد، موهای شما علاوه بر تقویت شدن، ترمیم هم خواهند شد. افزایش انعطاف پذیری و استحکام موها از نتایج استفاده مرتب از ماسک مو است.

در دنیای صنعت مدل های متنوعی از ماسک های مو ارائه شده اند که هر یک برای موهای مختلف خشک، چرب یا معتدل به کار می روند. شما می توانید بسته به نوع نیازهای موی خود هر یک از این ماسک ها را خریداری کنید. ماسک های کراتینه مو اغلب برای رفع خشکی به کار می روند و ماسک های مخصوص موهای رنگ شده اغلب با مواد آبرسان و روغنی تولید می شوند. این ماسک ها برای موهای فر اغلب حاوی نارگیل، آووکادو و آرگان و… هستند.

مزایا و کاربردهای ماسک مو چیست؟

مزایا و کاربردهای ماسک مو در دنیای محصولات آرایشی و بهداشتی بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گرفته اند. برخی از این مزایای مهم را در زیر مشاهده می کنید:

  • استفاده از ماسک مو از ایجاد موخوره و وزی در موها پیشگیری می کند. با استفاده از این محصولات موهای زیباتری خواهید داشت.
  • این متریال، موهای ما را به خوبی آبرسانی می کنند.
  • این ماسک ها موهای آسیب دیده شما را به سرعت ترمیم و احیا می کنند.
  • ماسک مو سبب درخشان تر شدن موها می شود.
  • استفاده به اندازه از ماسک های مو، ریزش موهای شما را به شدت کنترل می کند.
  • این مواد از نازک و شکسته شدن موهای شما پیشگیری می کنند.
  • یکی از مهم ترین انواع تفاوت بین نرم کننده و ماسک مو، افزایش خاصیت مقاومتی موها با استفاده از ماسک مو است. اگر می خواهید موهای خود را سشوار بکشید باید حتماً از یک ماسک مو برای افزایش مقاومت موها در برابر حرارت استفاده کنید.

تفات نرم کننده و ماسک مو در چیست؟

اگرچه ماسک مو و نرم کننده هر دو بر روی ساقه موهای شما می نشینند، اما تفاوت های فاحشی بین این دو محصول وجود دارد. با در نظر گرفتن انواع تفاوت بین نرم کننده و ماسک مو بهتر می توانید از این محصولات استفاده کنید. برخی از این تفاوت ها را در زیر مشاهده می کنید:

  • تعداد دفعات استفاده روزانه از این متریال با هم متفاوت است. ماسک های مو به صورت کلی یک تا دو بار در هفته مورد استفاده قرار می گیرند. اما استفاده از نرم کننده ها به صورت مداوم انجام می شود. استفاده بیش از حد از ماسک مو به ساقه موهای شما آسیب می رساند و سبب افزایش ریزش می شود.
  • بافت نرم کننده ها و ساختار ماسک های مو با هم متفاوت است. ماسک های مو اغلب غلیظ تر هستند و نرم کننده ها ساختار کرمی و نرم دارند.
  • اثر نرم کننده ها برای نرمی موها کاملاً موقتی است. اما با استفاده از ماسک مو، زیبایی و نرمی موهای شما تا چند روز آینده تثبیت می شود. به همین خاطر از ماسک های مو اغلب برای حالت دهی به موها استفاده می شود.
  • ماسک های مو از محصولات درمانی در حوزه مراقبت از مو محسوب می شوند و نرم کننده ها برای شانه پذیری ساده تر موها به کار می روند.

جمع بندی

در این بخش در رابطه با تفاوت بین نرم کننده و ماسک مو چند مورد پر اهمیت را بررسی کردیم. هر یک از این متریال با در نظر گرفتن جنس موی افراد انتخاب می شوند. شما می توانید با در نظر گرفتن میزان خشکی یا چربی موهای خود یک نرم کننده و ماسک موی مناسب در میان برندهای موجود خریداری کنید. این محصولات برای داشتن موهای سالم و شاداب مورد استفاده قرار می گیرند.

توصیه می کنیم از این مواد برای داشتن یک روتین موی مناسب استفاده کرده و جوانی و لطافت موها را در طول سال های متمادی حفظ کنید. انواع ماسک موها و نرم کننده ها روش استفاده متفاوتی دارند؛ در زمان خرید حتماً در این خصوص از فروشندگان سؤالاتی بپرسید. به طور کلی نمی توان در میان این محصولات یک مورد را به عنوان بهترین انتخاب کرد. هر دوی آن ها برای تأمین نیازهای موی سر ضرورت دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا