نزدیکترین راه سفر از مشهد به شمال

.یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان، شهرهای شمالی کشورمان است. ازطرفی، شهر مشهد با دربرگرفتن حرم امام رضا (ع) نیز مقصدی پرطرفدار است.

دراین‌بین خیلی از گردشگران تصمیم می‌گیرند پس از زیارت، از آب‌وهوای خوش دریای خزر نیز بهره‌مند شوند؛ ازاین‌‌رو، به دنبال نزدیکترین راه از مشهد به شمال هستند. شما هم می‌توانید با خرید بلیط هواپیما چارتر سفر زیارتی خود به مشهد را آغاز کرده و سپس راهی یکی از سه استان شمال ایران شوید. دراین‌صورت، مطلب زیر را بخوانید تا با نزدیکترین راه مشهد به شمال آشنا شوید.

فاصله مشهد تا استان های شمالی

فاصله مشهد تا گرگان، مرکز استان گلستان، حدود ۶۰۰ کیلومتر است که با ۸ ساعت رانندگی بی‌وقفه می‌توان به آن رسید. برای سفر از مشهد به مازندران، مسیر طولانی‌تری خواهید داشت و حدود ۹ ساعت در مسیر هستید. اما اگر مقصد شما استان گیلان در جنوب غرب دریای خزر باشد، باید ۲ برابر این مسیر را طی کنید. فاصله مشهد تا رشت، مرکز استان گیلان، ۱۲۰۰ کیلومتر است که طی‌کردن آن حدود ۱۵ ساعت زمان خواهد برد.

مشهد به گلستان؛ نزدیکترین راه مشهد به شمال

مسیر مشهد به گلستان در واقع بخشی از مسیری است که برای رسیدن به ساری باید طی شود و دقیقا مثل دو استان دیگر، دو راه پیش روی خود دارید:

  • مسیر مشهد به گلستان از جاده چناران: مسیری ۵۶۹ کیلومتری که با عبور از شهرهای چناران، قوچان، شیروان و بجنورد، در عرض ۷ ساعت شما را به گرگان می‌رساند.
  • مسیر مشهد به گلستان از جاده شاهرود: گذر از شهرهای نیشابور، سبزوار و شاهرود به سمت گرگان در مسیری ۶۲۲ کیلومتری که ۸ ساعت زمان می‌برد.

سفر به مقصد مازندران؛ دومین مسیر از مشهد به شمال

اگر می‌خواهید از مشهد به سمت استان مازندران و شهر ساری حرکت کنید، دو مسیر پیش روی خود دارید؛ مسیر مشهد به ساری از جاده چناران یا مسیر مشهد به ساری از جاده شاهرود. در ادامه جزئیات این دو مسیر را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

۱)    جاده چناران

جاده چناران – قوچان به دلیل مناظر زیبا و آب‌وهوای خوب، از مسیرهای پرطرفدار در سفر از مشهد به ساری است. این مسیر تقریباً ۷۰۰ کیلومتر است و درصورت خلوتی، ۱۱ ساعته طی می‌شود.

در این مسیر شما از شهرهای چناران، قوچان، شیروان، فاروج، بجنورد، گرگان، بهشهر و نکا می‌گذرید و در نهایت به ساری می‌رسید. در طول مسیر می‌توانید از آبشار اخملد، روستای اسجیل، آبشار آبقد، دره شمخال و سایر جاذبه‌های گردشگری شهر قوچان دیدن کنید.

فاروج، پایتخت آجیل ایران، سومین شهر در مسیر شماست که با فروشگاه‌های خشکبار انتظارتان را می‌کشد. روستای استاد در نزدیکی فاروج روستاهای زیبایی وجود دارد که باغات میوه متعدد، مساجد تاریخی، تپه تاریخی کهنه قلعه و امامزاده اولیا از جمله دیدنی‌های جذاب آن هستند.

بجنورد چهارمین شهر مهم این مسیر و گرگان در استان گلستان، پنجمین شهر در راه مشهد به شمال هستند. جنگل‌های متعدد گرگان و پارک ملی گلستان تنها بخشی از جاذبه‌های این شهر سرسبز هستند. پس از عبور از گرگان، وارد بهشهر خواهید شد؛ یکی از زیباترین شهرهای استان مازندران که طیف وسیعی از جاهای دیدنی تاریخی و طبیعی را در خود جای داده است. برای مثال، مجموعه تاریخی عباس‌آباد، تالاب میانکاله، منطقه حفاظت‌شده هزارجریب، غار باستانی هوتو کمربند، سایت موزه گوهرتپه، قبرستان سفید چاه، کاخ صفی‌‌آباد، چشمه عمارت، باغ چهلستون اشرف، آتشکده، خانه شهریاری بهشهر و دریای چهار فصل همگی از جاهای دیدنی این شهر هستند.

آخرین شهر مهم قبل از رسیدن به ساری، شهر نکاست. نکا به کارخانه‌ها و کارگاه‌های متعدد قایق‌سازی و کشتی‌سازی شهرت دارد. علاوه بر این، آبشار زنگت، ساحل مروارید و روستای کچپ از جمله دیدنی‌های نکا محسوب می‌شوند. با پشت‌سرگذاشتن این شهر دیدنی نیز وارد ساری، مرکز استان مازندران خواهید شد.

۲)   جاده شاهرود

شما می‌توانید از جاده شاهرود نیز به شهر ساری برسید. در این مسیر ۷۴۰ کیلومتری، شهرهای نیشابور، سبزوار، شاهرود، دامغان، کیاسر و ساری پیش روی شما خواهد بود. این مسیر از جاده چناران طولانی‌تر، اما هموارتر است و بار ترافیکی روان‌تری دارد. به‌همین‌دلیل سریع‌تر شما را به مقصد می‌رساند و اگر جاده شلوغ نباشد، فقط ۸ ساعت در مسیر خواهید بود. البته این مسیر به بخش‌های مرکزی کشور نزدیک‌تر است و عمدتاً از مناطق کویری می‌گذرد.

روستای بوژان نیشابور، دامنه‌های کوه بینالود، آبشارهای گرینه و بار و آرامگاه‌های خیام، عطار نیشابوری و کمال‌الملک از دیدنی‌های این شهر تاریخی هستند. مناطق کویری و مناطق سرسبز سبزوار در کنار یکدیگر نیز دومین جاذبه‌های مسیر پیش روی شماست.

شاهرود، بهشت طبیعت‌گردان نیز جنگل‌های سرسبز و آبشارهای مرتفعی دارد که گزینه‌ای عالی برای گشت‌وگذار در طبیعت هستند. آب‌وهوای خوب دامغان و جاذبه‌هایی همچون تپه حصار، مسجد تاریخانه، تفرجگاه چشمه‌علی و برج چهل دختر نیز هوش از سرتان خواهد برد.

برای سفر از مشهد به شمال از مسیر دامغان نیز دو مسیر دارید. هم می‌توانید مستقیم به شهر گلوگاه رفته و از آنجا، در مسیر جاده ساحلی به ساری بروید؛ و هم می‌توانید مسیر را به سمت غرب ادامه داده و پس از عبور از شهرهای آستانه، نوکنده و امره، به ساری برسید.

مشهد به گیلان؛ طولانی‌ترین راه مشهد به شمال

اگر مقصد شما در شمال کشور استان گیلان و شهر زیبای رشت است و می‌خواهید نزدیکترین راه از مشهد به شمال را پیدا کنید، باید بدانید که مسیر شما همان دو مسیری است که برای رسیدن به ساری معرفی شد؛ اما شهرهای دیگری نیز به آن اضافه می‌شوند.

۱)   سفر از مشهد تا گیلان از جاده چناران

برای رفتن از مشهد به شمال و استان گیلان باید پس از رسیدن به ساری از شهرهای بابل، آمل، نور، چالوس، رامسر، لنگرود و لاهیجان عبور کنید تا به رشت برسید. طول این مسیر ۱۰۶۶ کیلومتر است و ۱۴ ساعته طی می‌شود.

در این مسیر علاوه بر جاذبه‌هایی که در شهرهای خوش‌آب‌وهوا و دیدنی چناران، بجنورد، گرگان و بهشهر وجود دارد، جاذبه‌های طبیعی و طبیعت بکر و بی‌نظیر سایر شهرهای مازندران نظیر بابل، آمل، نور، رامسر، لنگرود و لاهیجان نیز به لیست دیدنی‌های شما اضافه می‌شود. اگر ساکن مشهد هستید، برای برگشت می‌توانید با بلیط هواپیما رشت مشهد شکل سفر خود را به هوایی تغییر دهید.

جاده اشکورات رودسر در گیلان

۲)   راه مشهد به گیلان از جاده شاهرود

پس از رسیدن به دامغان، دو راه پیش روی شما خواهد بود. در مسیر اول می‌توانید همان راهی را که برای رسیدن به استان مازندران گفته شد، پیش بگیرید و با گذر از ساری، بابل، آمل، نور، چالوس، رامسر، لنگرود و لاهیجان، خود را به رشت برسانید. این مسیر ۱۱۰۳ کیلومتر است و ۱۴ الی ۱۵ ساعت زمان می‌برد؛ اما می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری داخل مسیر دیدن کنید.

مسیر دوم ۱۲۵۶ کیلومتر است. این مسیر از جاده ۴۴ آغاز شده و به سمت سمنان ادامه می‌یابد. پس عبور از گرمسار، تهران و شهر تاریخی قزوین، می‌توانید گیلان زیبا را پیش چشمان خود ببینید.

بهترین راه از مشهد به شمال

باتوجه‌به مسیرهایی که گفته شد و فاصله مشهد تا شمال، نزدیک ترین راه از مشهد به شمال فاصله این شهر تا گرگان از جاده چناران است. در این صورت، در کمتر از ۸ ساعت رانندگی می‌توانید به استان گلستان برسید. اما اگر مقصدتان استان گیلان است، توصیه می‌کنیم سفر هوایی را جایگزین آن کنید و با بلیط هواپیما مشهد رشت سرعت و آسایش را به خود هدیه دهید.

سفر از مشهد تا شمال با تریپ

آژانس هواپیمایی تریپ با ۱۸ سال تجربه در فروش بلیط هواپیما ارزان و برگزاری تورهای گردشگری، گزینه‌ای معتبر برای سفرهای داخلی و خارجی شماست. شما می‌توانید با مراجعه به سایت www.trip.ir ارزانترین بلیط هواپیما داخلی و خارجی به مقصد فرودگاه‌های مختلف جهان را خریداری کنید و سفری آسان، باکیفیت و راحت داشته باشید. برای آشنایی با جزئیات تورها و یا رزرو تلفنی بلیط هواپیما با شماره‌تلفن ۰۲۱۷۵۱۳۴۰۰۰ تماس بگیرید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ پارسینه پلاس در تهیه‌ محتوای این آگهی تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

۶ دیدگاه

  1. سلام
    جاده شاهرود که گفتید اشتباه است و این جاده دامغان است نه شاهرود چون جاده از دامغان که کریدور شمال و جنوب و شرق و غرب است منشعب میشه و عبور میکنه و ربطی به شاهرود ندارهو ۶۰ کیلومتر بعد از شاهرود یعنی پس از ورکد به دامغان صورت می پذیرد و از کیاسر به ساری میره لذا تقاضا دارم این اشتباه که ظلمی مضاعف در حق دامغان است را تصحیح کنید و جاده شاهرود اگر غیر از این منظورتان است جاده شاهرود به خوش ییلاق و آزادشهر است یا جاده توسکستان و البته از دامغان هم جاده گلوگاه به گرگان را داریم که سهل تر و بی خطر تر است لذا در پایان مجدداً خواستار اصلاح اشتباهتان هستم و این مسیر به جاده دامغان معروف است که اکثر اهل خراسان از این مسیر که بی خطر است به مازندران سفر میکنند و همچنین هموطنان جنوبی که از جاده کویر معروف به جاده جندق به دامغان که به اصفهان میره تردد میکنند.

  2. … ازسمتی برو که کفی به شه قطعا جنگل گلستان ره نباید ازدست بتی مثلا قدیم ماه ازپوشت گوه درمی رفت الان از وسط اسمون دلش خین گریه می کینه

  3. بهترین راه فقط همین راه چناران بجنورد جنگل ….زیباترین سالم ترین اسفالت پرامکانات ترین راحت ترین…..جاده نیشابور بشدت خراب ترانزیتی دولاینه خیلی هم دیرترمیرسی

  4. سلام.مشهد ،مشهد سابق نیست ۳میلیون افغانی داره شما باید این شهر رو محصور کنید و بسختی نگذارید افغانی ها از این شهر به کل ایران سر ریز شن.راه نشونشون ندید لطفا.من الان مشهدم ایرانی اینجا نیست.افغانیها همه جا هستن

  5. اگه میخای زودتر به دریا برسی و اگه مسیرت به طرف استان گیلان هست به ساری که رسیدی به طرف مسیر جویبار برو و از مسیر کیاکلا بهنمیر وارد بابلسر و ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا